Liczby i konkretne kwoty zostały ujawnione w sprawozdaniu Mercedes-Benz Grand Prix Ltd , podmiotu, który prowadzi ekipę Mercedesa w F1.
Podany obrót w 2023 roku sięgnął 546 milionów funtów brytyjskich i był o 71,9 miliona wyższy od analogicznej kwoty za rok 2022. Dla porównania, w 2022 roku Red Bull Technology, podmiot stojący za Red Bull Racing, zgłosił obrót w wysokości 385,6 mln funtów.
Większy obrót nie przełożył się w przypadku Mercedesa na wzrost w przychodach. Ten względem 2022 roku zmalał z 89,7 mln do 83,8 mln. Taki stan rzeczy jest konsekwencją zarówno zwiększonych wydatków, jak i konieczności zapłaty wyższego podatku w roku budżetowym 2023.
Koszty związane z rozwojem samochodu szykowanego na kolejny sezon wzrosły z 41 milionów (2022 → 2023) do 52,2 mln (2023 → 2024).
Mercedes zwiększył też zatrudnienie. Względem roku 2022 w ekipie przybyło 175 osób – do 1289. Co za tym idzie, wzrosły też koszty związane z pensjami i ubezpieczeniem personelu. Zespół musiał wydać o 29,6 mln więcej niż wcześniej, łącznie 111,7 mln. Część wydanych środków pochłonęły premie dla pracowników za drugie miejsce w tabeli konstruktorów.
Poza wspomnianymi aspektami podatkowymi (podniesienie przez rząd Wielkiej Brytanii stawki podatku dochodowego dla osób prawnych) na mniejsze wpływy przełożyły się wyniki sportowe. Choć wspomniana druga pozycja w tabeli konstruktorów jest lepszą niż trzecia z 2022 roku, kierowcy Mercedesa rzadziej stawali na podium, co przełożyło się na zmniejszenie widoczności w przekazie telewizyjnym. Udział w transmisjach wyniósł 14,7 procent.
Mercedes jest jednak zadowolony z ekwiwalentu reklamowego [AVE], który wyliczono na 5,3 miliarda dolarów amerykańskich. Zanotowano także przyrosty we wskaźnikach związanych z mediami społecznościowymi. Łączna liczba obserwujących wynosi 36 milionów.
Polecane video:
Oglądaj: Grand Prix Chin 2024 – Wszystko co trzeba wiedzieć
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS