Już bieżący sezon jest rekordowy. Zapowiedziano 21 rund. Nie doszło jednak do premierowej wizyty w Kazachstanie i ostatecznie w harmonogramie pozostało 20 weekendów, co i tak jest największą liczbą w historii.
Jeszcze więcej pracy motocykliści i zespoły będą mieli w przyszłym roku. W opublikowanym dziś kalendarzu znalazły się 22 rundy.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami rywalizacja ruszy w Katarze. Po rocznej przerwie – spowodowanej pracami na torze – Lusajl ponownie gościć będzie inaugurację sezonu. Później nastąpią wizyty w Portugalii oraz na kontynentach amerykańskich (Argentyna, Stany Zjednoczone).
Powrót do Europy nastąpi pod koniec kwietnia. Kolejno po sobie zaplanowano weekendy w: Jerez (Hiszpania), Francji, Katalonii (Hiszpania) oraz Włoszech. Drugie podejście do rundy w Kazachstanie ustalono na połowę czerwca. Przed wakacyjną przerwą motocykliści pościgają się jeszcze w Holandii i Niemczech.
Druga połowa kampanii rozpocznie się 4 sierpnia w Wielkiej Brytanii. Długi stint w Azji i Australii (Indie, Indonezja, Japonia, Australia, Tajlandia i Malezja) poprzedzą rundy w Austrii, Aragonii (Hiszpania) – która wraca po rocznej nieobecności – oraz w San Marino (Włochy).
Finał tradycyjnie odbędzie się Walencji. Ostatnie starcie zaplanowano na 17 listopada.
Rywalizację poprzedzą oficjalne testy. Najpierw zespoły spotkają się w malezyjskim Sepang. Shakedown przeznaczony dla debiutantów i testerów potrwa od 1 do 3 lutego. Etatowi jeźdźcy będą mogli dołączyć w dniach 6-8 lutego. Druga sesja testowa odbędzie się już w Katarze na niespełna dwa tygodnie przez inauguracją sezonu. Już po rozpoczęciu kampanii zaplanowano trzy dni testowe – o jeden więcej niż w tym roku.
Kalendarz 2024:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS