Jak do tej pory jest to największy podpisany kontrakt na zeroemisyjne pojazdy dla szwedzkiej marki. Pierwsze dostawy Volvo FM Electric do DFDS mają rozpocząć się w czwartym kwartale 2022 roku i będą kontynuowane przez cały 2023 rok. Zgodnie z założeniami samochody będą poruszać się głównie na zróżnicowanych dystansach, w systemie logistycznym firm na terenie całej Europy. – W DFDS jesteśmy zdeterminowani, aby odegrać swoją rolę w ograniczaniu emisji CO2 i tworzeniu zrównoważonego łańcucha dostaw. Wiemy, jak ważna jest elektryfikacja w dążeniu do osiągnięcia naszych celów w zakresie emisji CO2 i mam nadzieję, że możemy zainspirować innych, gdy będziemy posuwać się naprzód w tej istotnej transformacji – wyjaśnia Niklas Andersson, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu logistyki w DFDS.
Zasięg deklarowany przez producenta to 300 km. Pojazd może być ładowany zarówno seryjną ładowarką AC lub przy wykorzystaniu szybkich stacji o dużej mocy (DC). Jak poinformował DFDS wybranym rozwiązaniem finansowym było to dostarczone przez Volvo Financial Services. Dla szwedzkiego koncernu jest to niewątpliwy kamień milowy w transformacji napędowej. To również potwierdzenie dla marki, że zmieniają się preferencje klientów. Obecnie gama elektrycznych produktów obejmuje sześć modeli samochodów ciężkich: Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL oraz Volvo VNR, sprzedawany w Ameryce Północnej.
– Naszym wyraźnym celem jest napędzanie transformacji elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza wiodąca pozycja na rynku pokazuje, że zdecydowanie jesteśmy na właściwej drodze. Nasz cel na 2030 r. zakłada, że połowa naszych globalny … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS