Koleje Mazowieckie kupiły niedawno 61 pociągów, a teraz podpisały umowy na dostawę następnych 65. Nowoczesny tabor wyruszy na wszystkie linie. Dlaczego jednak przewoźnik zrezygnował z wagonów piętrowych?
Najnowsze zakupy taborowe Kolei Mazowieckich znowu należą do największych w Polsce. Właśnie zawarto dwa kontrakty, które w sumie obejmują dostawy 61 pociągów. Pierwsze z nich mają wyjechać na tory za dwa lata.
Samorząd województwa przypomina, że to już nie pierwszy raz, gdy wspomaga swojego przewoźnika przy tak dużych umowach taborowych. Koleje Mazowieckie istnieją od 20 lat i są największą tego typu spółką regionalną. Rocznie przewożą ok. 60 mln pasażerów. Niestety, ta liczba utrzymuje się na stałym poziomie (w 2023 r. to 61,5 mln osób) mimo wymiany lub modernizacji pociągów wyprodukowanych jeszcze w czasach PRL (jest ich 41 proc.), rozszerzania siatki połączeń i rosnących dopłat samorządów do biletów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS