Strata poniesiona w ostatnim roku finansowym (do 31 marca) była większa od 3,27 mld przewidywanych przez 8 analityków, przyczynił się do niej odpis 2 mld dol. sing. w dużym stopniu na nadwyżkę 45 starszych samolotów wobec istniejących potrzeb. W poprzednim roku SIA straciła 212 mln dol. sing., była to pierwsza strata w historii linii mimo, że skutki pandemii odczuła tylko w jednym kwartale — pisze Reuter.
Obroty zmalały o 76,1 proc. do 3,82 mld dol. sing,. bo bardzo dobre wyniki działu cargo nie wystarczyły na pokrycie spadku przewozu pasażerów o 98 proc. i wypełnienia samolotów tylko w 13,4 proc. Linia spodziewa się, że jej moce przewozu pasażerów wzrosną do czerwca do 28 proc. poziomu sprzed pandemii, ale wiele z tego wzrostu przypadnie na duży popyt na transport ładunków pozwalając utrzymać liczbę lotów.
Przewoźnik nie mający rynku wewnętrznego był w gronie kilku tych, którzy najbardziej odczuli spadek przewozu pasażerów, podobnie jak konkurent z Hongkongu, Cathay Pacific. Proponowany pakiet połączeń Singapur-Hongkong, który miał zacząć działać od 26 maja został ponownie odroczony po wzroście zachorowań w Singapurze. „Kryzys nie skończył się. Rosnące tempo szczepień daje nam nadzieję, ale nowe fale zachorowań na świecie oznaczają utrzymanie w dużym stopniu ograniczeń w podróżach międzynarodowych” — oświadczył w komunikacie szef grupy Peter Seah.
Podobnie jak inne linie … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS