A A+ A++

Elektryki są póki co ładowane przy stacjach wyposażone w ciężkie, nieporęczne i mało elastyczne kable. Publiczne systemy bezprzewodowego ładowania elektryków nie istnieją, a te które są w trakcie testów mają przesył mocy od 11 do 20 kW, czyli na bardzo niskim poziomie. Wynaleziony przez ORNL system posiada przełomową technologię do bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych. Specjalny system opracowany przez naukowców ma moc ładowania aż 270 kW, co stanowi rekord świata dla tego typu sposobu ładowania.

Czytaj więcej

Sam proces ładowania jest podobny do bezprzewodowego ładowania np. telefonów. Naukowcy wykorzystali w teście Porsche Taycana z zamontowanymi lekkimi, wielofazowymi cewkami sprzężonymi magnetycznie o średnicy ok. 50 cm. Takie rozwiązanie umożliwia uzyskanie sporej gęstości energii. Technologia bezprzewodowego przesyłu energii obejmuje również systemy zabezpieczające, które zapobiegają przekroczeniu limitów napięcia i prądu, przegrzania i zwarcia. – Cewka odbiornika zaprojektowana dla pojazdu badawczego Porsche Taycan może osiągnąć od 8 do 10 razy większą gęstość mocy w porównaniu z istniejącymi systemami. W przeliczeniu na kilowat jest to również najlżejszy system ładowania na świecie – powiedział … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzeceny na gry z serii Battlefield. Tak tanio jeszcze nigdy nie było!
Następny artykułZnamy szerokie kadry na SoN