Raffaele Marciello, który zakończy współpracę z Mercedesem po tym weekendzie, z myślą o przyszłej przeprowadzce do BMW, dopiero pod koniec 30-minutowej sesji osiągnął najlepszy czas 2:14.542, za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 stajni Landgraf.
Był to rezultat o ponad sekundę lepszy od jego rekordu okrążenia, ustanowionego podczas kwalifikacji do poprzedniej edycji Pucharu Świata GT w 2019 roku.
– Auto było niesamowite – komentował Marciello. – Warunki na torze pozwalały na bardzo szybką jazdę. Już podczas treningów czułem, że obiekt jest znacznie szybszy niż w poprzednich latach.
– W tym roku jest dosyć zimno, co pozwala na takie tempo, ale rekord nie ma tak naprawdę znaczenia – dodał.
Edoardo Mortara wydawał się zmierzać po pole position w ostatnich minutach, starając się być pierwszym, który pokona barierę 2:15. Uzyskał 2:14.758 na nieco ponad pięć minut przed końcem akcji. Jednakże kierowca Audi formacji Team Absolute musiał zadowolić się drugim miejscem, tracąc 0,216s.
– Gratulacje dla Marciello – powiedział Mortara, siedmiokrotny zwycięzca wyścigu w Makau. – Byłem dość zadowolony z mojego okrążenia, wykorzystałem je kiedy opony miały najlepszą przyczepność. Nie sądzę, że mogłem zrobić więcej, brakło naprawdę niewiele.
– To trochę frustrujące, ale musimy to zaakceptować. Mam wrażenie, że nieco źle wybraliśmy moment na nasze okrążenie, bo ruszyliśmy za wcześnie do walki o czas – dodał.
Maro Engel, jadący Mercedesem, uplasował się na trzecim miejscu, przed Laurensem Vanthoorem w najlepszym z siedmiu Porsche 911 GT3 Rs, jakie są w grze w tym tygodniu.
Sheldon van der Linde był najszybszym przedstawicielem BMW, na piątym miejscu, przed Danim Juncadellą (Mercedes), Danielem Serrą (Ferrari) i Augusto Farfusem (BMW). Kevin Estre spowodował jedyną czerwoną flagę podczas sesji, kiedy rozbił swoje Porsche zespołu HubAuto Racing w zakręcie Lisboa. To spowodowało, że francuski kierowca będzie musiał ruszać do sobotniego 12-okrążeniowego wyścigu kwalifikacyjnego z trzynastego pola.
Pozycja | Nr | Kierowca | Samochód | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|
1 | 48 | Raffaele Marciello | Mercedes | 2’14.542 | |
2 | 40 | Edoardo Mortara | Audi | 2’14.758 | 0.216 |
3 | 77 | Maro Engel | Mercedes | 2’14.908 | 0.366 |
4 | 99 | Laurens Vanthoor | Porsche | 2’15.045 | 0.503 |
5 | 32 | Sheldon van der Linde | BMW | 2’15.216 | 0.674 |
6 | 91 | Daniel Juncadella | Mercedes | 2’15.232 | 0.690 |
7 | 51 | Daniel Serra | Ferrari | 2’15.254 | 0.712 |
8 | 11 | Augusto Farfus | BMW | 2’15.435 | 0.893 |
9 | 22 | Earl Bamber | Porsche | 2’15.491 | 0.949 |
10 | 41 | Christopher Haase | Audi | 2’15.593 | 1.051 |
11 | 120 | Matteo Cairoli | Porsche | 2’15.637 | 1.095 |
12 | 15 | Alessio Picariello | Porsche | 2’15.729 | 1.187 |
13 | 27 | Kevin Estre | Porsche | 2’15.743 | 1.201 |
14 | 28 | Thomas Preining | Porsche | 2’16.016 | 1.474 |
15 | 33 | Ye Hongli | Porsche | 2’16.323 | 1.781 |
16 | 50 | Adderly Fong | Audi | 2’16.433 | 1.891 |
17 | 2 | Jules Gounon | Mercedes | 2’16.632 | 2.090 |
18 | 13 | Cong Fu Cheng | Audi | 2’16.820 | 2.278 |
19 | 52 | Weian Chen | Ferrari | 2’16.889 | 2.347 |
20 | 70 | Marchy Lee | Mercedes | 2’20.623 | 6.081 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS