A A+ A++

Meta zaktualizowała warunki dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w reklamach politycznych.

Po zaktualizowaniu swoich warunków dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w reklamach politycznych na początku tego tygodnia, Meta wyjaśniła teraz swoje stanowisko, wprowadzając nowy zestaw zasad dotyczących wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w niektórych promocjach.

“Ogłaszamy nową politykę, aby pomóc ludziom zrozumieć, kiedy kwestia społeczna, wybory lub reklama polityczna na Facebooku lub Instagramie została cyfrowo stworzona lub zmieniona, w tym przy użyciu sztucznej inteligencji. Polityka ta wejdzie w życie w nowym roku i będzie wymagana na całym świecie” – podano w komunikacie.

Zobacz również:

Decyzję poprzedzały liczne doniesienia o manipulacjach opartych na sztucznej inteligencji w reklamach politycznych.

Reklamodawcy będą zobowiązani do oznaczenia tego faktu, jeśli reklama społeczna, wyborcza lub polityczna zawiera fotorealistyczny obraz lub wideo albo realistycznie brzmiący dźwięk, który został stworzony lub zmieniony cyfrowo.

Jak podaje portal SocialMediaToday, szczegółowe rozporządzenia dotyczące oznaczania treści powstających z udziałem AI wyglądają następująco:

Jeśli reklama wygenerowana przez sztuczną inteligencję przedstawia prawdziwą osobę jako mówiącą lub robiącą coś, czego nie powiedziała lub nie zrobiła.

Jeśli reklama wygenerowana przez SI przedstawia realistycznie wyglądającą osobę, która nie istnieje, lub realistycznie wyglądające wydarzenie, które nie miało miejsca.

Jeśli reklama generowana przez sztuczną inteligencję wyświetla zmieniony materiał filmowy z prawdziwego wydarzenia

Jeśli reklama wygenerowana przez sztuczną inteligencję przedstawia realistyczne wydarzenie, które rzekomo miało miejsce, ale nie jest to prawdziwy obraz, nagranie wideo lub audio z tego wydarzenia.

“Meta doda informacje do reklamy, gdy reklamodawca ujawni w strumieniu reklamowym, że treść została stworzona lub zmieniona cyfrowo. Informacje te pojawią się również w bibliotece reklam. Jeśli stwierdzimy, że reklamodawca nie ujawnił wymaganych informacji, odrzucimy reklamę, a powtarzający się brak ujawnienia może skutkować nałożeniem kar na reklamodawcę. Udostępnimy dodatkowe szczegóły dotyczące konkretnego procesu, przez który przejdą reklamodawcy podczas procesu tworzenia reklamy” – podała Meta.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDziałacz PiS odwołany z rady nadzorczej. To konsekwencja braku podwyżki dla prezesa uzdrowiska
Następny artykułKONKURS KULINARNY PT. „POWIATOWE SMAKI BOŻONARODZENIOWE”