A A+ A++

Popularność programmatic. Skąd się bierze?

Jak podają analitycy z Statista.com oraz eMarketer rynek programmatic marketingu w 2021 r. osiągnął wartość 150 mld dolarów. Największe zapotrzebowanie na ten model reklamy było w USA, a wydatki na ten cel, to aż ok. 81,5 miliarda dolarów, czyli 54 proc. tamtejszego rynku. Zaobserwowano więc wzrost nawet o 25 proc. względem wcześniejszego roku. Natomiast według przewidywań w 2022 r. wydatki na ten cel w USA w 2022 r. sięgną już ponad 96 mld dolarów. W Polsce model programmatic również ma mocną pozycję. Według raportu IAB/PwC AdEx za 2020 r. rynek urósł o 20 proc. do poziomu 1,147 mld zł. Wydatki na reklamę programatyczną stanowią już 22 proc. budżetu na reklamę internetową i blisko 50 proc. wydatków na samą reklamę display.

Skąd zatem taka popularność reklamy zakupionej w modelu programatycznym? Wystarczy spojrzeć na korzyści marketigowo-biznesowe, które mogą uzyskać marki decydujące się na taki model reklamowy. Po pierwsze – programmatic daje kupującemu reklamy większe pokrycie internetu, z tego względu, że giełdy reklam dostępne w tym modelu umożliwiają dostęp do przestrzeni reklamowych, które nie są dostępne dla reklamodawcy korzystającego ze standardowych systemów jak np. Google Ads. W tym przypadku mamy dostęp do sieci reklamowej Google Display Network i możliwość emisji reklam graficznych tylko na jednej giełdzie reklam. Natomiast reklamodawca korzystający z platformy programatycznej takiej jak np. Google Marketing Platform (GMP) może emitować reklamy na ponad 20 giełdach reklamowych. Rachunek jest prosty. Już na starcie mam dostęp do 20 razy większej przestrzeni internetu, w której możemy komunikować się z naszymi potencjalnymi klientami.

Ułatwiony dostęp do przestrzeni premium

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułProblem z uchem po basenie? Laryngolog wyjaśnia, co robić
Następny artykułPiła: Otrzymaliśmy dwa wyróżnienia w konkursie Innowacyjny Samorząd