Chodzi o reklamę leku przeciwwirusowego Neosine Forte. W spocie reklamowym i na grafikach widać, bowiem wizualizację wirusa, który w ostatnich dniach jednoznacznie kojarzy się z COVID-19. Reklama miala wprowadzać konsumentów w błąd.
Wycofanie reklamy to decyzja Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Zdaniem GIF reklama wprowadza odbiorców w błąd.
– Zawarty w niej przekaz, sugerujący jakoby produkt leczniczy Neosine Forte tabletki wykazywał aktywność wobec koronawirusa COVID-19 i tym samym może być stosowany w zapobieganiu i leczeniu zakażeń koronawirusem COVID-19, nie znajduje potwierdzenia ani w treści zatwierdzonej Charakterystyki Produktu Leczniczego ani w treści ulotki dla pacjenta – uzasadniono. – W ocenie organu, przedmiotowa reklam w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem COVID-19 i związane z zaistniała sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie.
Jak podaje portal wirualnemedia.pl, producent twierdzi, że wizualizacja wirusa była wykorzystywana w komunikacji marketingowej Neosine Forte od sześciu lat i nie była wcześniej kwestionowana przez GIF.
GIF wstrzymuje reklamę Neosine Forte za nawiązania do koronawirusa https://t.co/QJkVSPHCfS
— MGR.FARM (@mgrfarm) April 2, 2020
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS