A A+ A++

Rejestracja na szczepienie COVID może odbyć się na 4 sposoby – infolinia, online, SMS i kontakt z konkretnym punktem szczepień. Jak zapisać się na szczepienie?

Rejestracja na szczepienie COVID-19 – 4 sposoby

Aby zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19, można wybrać jedną z 4 opcji:

  1. infolinia (czyli zapis telefoniczny),
  2. online (czyli zapis internetowy),
  3. bezpośredni kontakt z konkretnym punktem szczepień,
  4. wiadomość SMS.

Zapis na szczepienie przeciw COVID przez telefon – infolinia

Zapis telefoniczny odbywa się pod numerem infolinii 989, która czynna jest przez całą dobę. Do tej rejestracji wystarczy podać numer PESEL. Osoba zapisująca otrzyma dokładną datę, godzinę i miejsce szczepienia. W ten sposób można zapisać nie tylko siebie, ale i inne osoby z rodziny, np. mamę czy babcię.

Rejestracja na szczepienie COVID – online

Rejestracja na szczepienie przeciwko koronawirusowi może być dokonana również online. Służy temu specjalna platforma eRejestracja na stronie pacjent.gov.pl. W tym trybie można wybrać dwie ścieżki:

Osobom z potwierdzonym testem na COVID (obecność wirusa SARS-COV-2) i ozdrowieńcom możliwość zapisu na szczepienie zostanie udostępniona najwcześniej po upływie 3 miesięcy od uzyskania pozytywnego wyniku testu.

Przy rejestracji za pomocą Profilu Zaufanego otrzymuje się 5 proponowanych terminów i miejsc szczepienia najbliżej miejsca zamieszkania. Można wybrać jeden z nich lub, jeśli żadna propozycja nie odpowiada, wpisać w wyszukiwarce interesującą daną osobę lokalizację i termin.

Natomiast przy rejestracji bez Profilu Zaufanego otrzymuje się jeden termin i miejsce szczepienia. Aby zarejestrować się w ten sposób należy podać nazwisko, PESEL i numer telefonu. Na podany numer zostanie przesłany kod dostępu, który należy wpisać na stronie.

Rejestracja nie jest możliwa – co to oznacza?

Niektórym osobom może pojawić się komunikat “Rejestracja nie jest możliwa”. Co to oznacza? Jedną z przyczyn może być fakt bycia przez daną osobą ozdrowieńcem, gdy nie upłynął jeszcze termin 3 miesięcy od pozytywnego wyniku testu albo osoba jest jeszcze chora na COVID-19. Takim osobom nie wystawia się e-skierowania na szczepienie. Wytłumaczeniem braku możliwości zarejestrowania się na szczepienie jest więc:

  • podanie błędnych danych, takich jak PESEL czy nazwisko;
  • niepodanie kody wysłanego na wskazany numer telefonu;
  • brak e-skierowania.

Rejestracja na szczepienie COVID – punkt szczepień

Kolejnym sposobem zapisania się na szczepienie jest kontakt z konkretnym punktem szczepień. To sposób dla osób, które chcą zaszczepić się w wybranym miejscu. Sprawdź MAPĘ punktów szczepień i skontaktuj się z jednym z nich.

Zapis na szczepienie COVID – SMS

Ostatnim dostępnym sposobem zapisu na szczepienie jest SMS. Wiadomość tekstową należy wysłać na jeden z numerów: 664 908 556 lub 880 333 333. Treść wiadomości to: SzczepimySie. Osoba zapisująca się na szczepienie otrzyma sms zwrotny z prośbą o podanie numeru PESEL, a następnie kodu pocztowego. Następnie przyjdzie wiadomość z proponowaną data, godziną i miejscu szczepienia. Zaakceptowanie szczepienia osbywa się poprzez wysłania wiadomości o treści “TAK”. Odpowiedź “NIE” skutkuje otrzymaniem kolejnej propozycji terminu i miejsca szczepienia.

Przy pomocy jednego numeru telefonu można zapisać jedynie 3 osoby.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOd dziś otwarte galerie handlowe i markety budowlane. W Krakowie kolejki pod niektórymi sklepami [ZDJĘCIA]
Następny artykułSpotkanie z dyrektorami szkół podstawowych i kadrą psychologiczno-pedagogiczną