A A+ A++

W tym roku Red Bull również miał najmniejsza ilość czasu na rozwój swojego auta w tunelu i nie przeszkodziło mu to zdominować mistrzostw, wygrywając 21 z 22 wyścigów. W dużej mierze była to zasługa Maksa Verstappena, który sięgnął po rekordowe 19 wiktorii.

A to wszystko z jeszcze bardziej ograniczonym czasem pracy w tunelu aerodynamicznym i CFD za sprawą afery związanej z przekroczeniem limitu budżetowego za sezon 2021. Za to wykroczenie FIA nałożyła na Red Bulla karę w postaci dodatkowego ograniczenia czasu pracy inżynierów z Milton Keynes w tunelu aerodynamicznym o 10 procent.

W przyszłym roku Red Bull będzie więc miał większe pole manewru niż w sezonie 2023, mimo iż nadal będzie miał najmniej czasu ze wszystkich ekip na pracę w tunelu aerodynamicznym.

Poniżej przedstawiamy tabelę z zestawieniem limitów pracy nad aerodynamiką w sezonie 2024.

Poz. Zespół % prac w tunelu sesje w tunelu sesje CFD
1 Red Bull 70% 224 1400
2 Mercedes 75% 240 1500
3 Ferrari 80% 256 1600
4 McLaren 85% 272 1700
5 Aston Martin 90% 288 1800
6 Williams 95% 304 1900
7 Alpine 100% 320 2000
8 AlphaTauri 105% 336 2100
9 Alfa Romeo 110% 352 2200
10 Haas 115% 368 2300

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWigilia na kresową nutę (FOTO)
Następny artykułDlaczego konstrukcje stalowe są tak użyteczne w budownictwie?