Obrońcy tytułu mistrza świata w Formule 1 wyznaczyli miejsce niedaleko swojego brytyjskiego kampusu technologicznego w Milton Keynes, gdzie zamierzali wznieść nowoczesny tunel aerodynamiczny zastępujący dotychczasowy, już 75-letni obiekt.
Mimo, że wniosek o zgodę na budowę został oficjalnie złożony, w poniedziałek pojawiły się informacje, że Red Bull go wycofał, co spowodowało spekulacje o opóźnieniu realizacji planów związanych z tunelem aerodynamicznym.
Dziennikarz Formuły 1 i radny lokalny z Wielkiej Brytanii, Sam Collins, podzielił się szczegółami, mówiąc: “Nic nie idzie zgodnie z planem w kwestii nowego tunelu aerodynamicznego w Milton Keynes. Zespół wycofał swój wniosek o zgodę na budowę, co oznacza, że nie ma szans na szybkie jej rozpoczęcie. Oznacza to również, że nowy tunel nie będzie gotowy na testy bolidu na sezon 2025, a także wyzwaniem będzie skorzystanie z niego dla istotnego rozwoju auta na 2026 rok.”
Red Bull zapytany o powody wycofania wniosku, wyjaśnił, że planowane jest przesunięcie lokalizacji budowy na nowy teren bliżej ich kampusu. Nowo wybrane miejsce będzie bardziej odpowiednie na tak ważne przedsięwzięcie, jednak wiąże się to ze złożeniem kolejnego wniosku.
Jak podaje informator w rozmowie z PlanetF1.com, zmiana planów nie wpłynie na harmonogram budowy, zespół planuje uruchomić nowy tunel tak, aby wesprzeć rozwój samochodu, który będzie odpowiadał nowym regulacjom aerodynamicznym w sezonie 2026. “Wszystko idzie zgodnie z planem” -zapewnia Red Bull.
Cała inicjatywa nowego tunelu aerodynamicznego była jednym z ostatnich projektów, w które zaangażowany był zmarły w październiku 2022 roku założyciel Red Bulla, Dietrich Mateschitz. Jego dziedzictwo nadal kieruje zespołem i ich dążeniem do innowacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS