Max Verstappen niezagrożenie prowadził od samego startu podczas drugiej rundy na torze Red Bull Ring. Holender spokojnie kontrolował tempo i praktycznie okrążenie po okrążeniu ustanawiał najszybszy czas wyścigu.
Po pierwszych pit-stopach sytuacja nie uległa zmianie, ale 23-latek nieoczekiwanie został ściągnięty do alei serwisowej na 60. okrążeniu. Verstappen otrzymał nowy komplet twardego ogumienia, a po chwili został poinformowany przez team, że odnaleziono drobne rozcięcie na prawej tylnej oponie.
Red Bull ???? “OK Max, there was a cut on the rear right tyre”
That explains the second pitstop for Verstappen!#AustrianGP #F1
— Autosport (@autosport) July 4, 2021
Okazało się, że inżynierowie Red Bulla chcieli uniknąć sytuacji z GP Azerbejdżanu, kiedy ich zawodnik także z dużą przewagą prowadził i nagle w jego bolidzie eksplodowała lewa tylna opona, zmuszając go do wycofania się z rywalizacji.
W niedzielne popołudnie stajnia z Milton Keynes wykorzystała bezpieczną przewagę i wymieniła uszkodzony komplet opon:
“Moim zdaniem, po Azerbejdżanie, jeśli jesteś po jednym pit-stopie i masz 25 sekund przewagi nad “darmowym” zjazdem, to opłaca ci się ryzykować?”, mówił szef Red Bulla, Christian Horner, cytowany przez RacingNews365.
“Wiedzieliśmy, że ma małe nacięcie. Nie było to jakoś znaczące, ale lepiej było zaryzykować po prostu pit-stopem. Chłopaki uwinęli się z tym w niecałe dwie sekundy, Max wykonał świetną robotę i potem poprawił swoje najszybsze okrążenie. Dzięki temu zaliczyliśmy mniej ryzykowny przejazd do mety, więc była to rozsądna decyzja.”
Całą sprawę skomentował również lider klasyfikacji generalnej kierowców, Max Verstappen:
“Nie byłem pewny, czy będą mnie wzywać do boksu w celu walki o najszybsze okrążenie. Byłem więc całkiem zadowolony, gdy mnie o tym poinformowali”, oznajmił Holender.
“Potem dowiedziałem się o nacięciach. Podczas jazdy nie miałem o tym pojęcia, nic nie czułem. Lepiej było zachować się bezpiecznie i dzięki temu mogłem przejechać najszybsze okrążenie, więc było to idealne.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS