RB19 mimo ograniczonych możliwości po stronie rozwoju okazał się iście mistrzowską konstrukcją, do której nawet po 20 rozegranych wyścigach trudno jest dorównać pozostałym ekipom. Te w większości skupiły się na przygotowaniach do sezonu 2024, a Ferrari czy Mercedes zapowiedzieli nawet, że ich nowe maszyny będą znacznie różnić się od tych tegorocznych.
Sporą zagwozdką jest to, czy na podobne działanie zdecyduje Red Bull. Jeszcze w sierpniu Pierre Wache otwarcie przyznawał, że maksymalne rozwinięcie RB19 może oznaczać brak większych zmian przy RB20, natomiast teraz nieco inną optyką podzielił się Paul Monaghan:
“Błędem byłoby pozostawienie tego w spokoju, bo konkurencja się zbliża. Z drugiej strony przepisy są dość rygorystyczne w porównaniu z tym, co mieliśmy w poprzednich sezonach i generacjach maszyn. Tam mogliśmy robić nieco więcej i zmienić pewne rzeczy”, tłumaczył główny spec Byków, cytowany przez Motorsport.
“Być może żadnym zaskoczeniem nie byłoby stwierdzenie, iż [RB20] będzie ewolucją obecnej maszyny, gdyż odrzucenie tej koncepcji byłoby po prostu nierozsądne. Jednakże musimy poczynić też jakiś progres i znaleźć trochę czasu na okrążeniu. Jeśli rywale zrobią krok, to lepiej zrobić większy krok. [RB20] będzie posiadać wiele zalet aktualnej konstrukcji, a w przyszłym roku w Bahrajnie przekonamy się, czy wykonaliśmy odpowiednio dobrą robotę.”
Przy wątku związanym z przyszłorocznym bolidem Red Bulla Monaghan nie mógł pominąć kwestii możliwości rozwojowych w tunelu aerodynamicznym i grafikach CFD. W najbliższych miesiącach ekipa z Milton Keynes będzie miała ich znacznie więcej niż 12 miesięcy temu, gdy potwierdzono w jej przypadku przekroczenie limitu budżetowego w 2021 roku:
“To zmusiło nas do ponownej analizy efektywności, z jaką testujemy w tunelu aerodynamicznych i grafikach CFD. Pomimo tych ograniczeń wszyscy jej oczekiwali, w związku z tym wprowadziliśmy pewne poprawki. Nie uważam, że będzie to rewolucja, ale każdą z nich wykorzystamy pod kątem osiągnięcia jakichś korzyści. Mając większą liczbę testów, będziemy je efektywniej wykorzystywać.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS