Wydano decyzję środowiskową w sprawie drogi S11 na trasie Ostrów Wielkopolski-Kępno. Przetarg ma zostać ogłoszony w drugiej połowie tego roku, a prace zaplanowano na lata 2025-2027. Decyzja środowiskowa obejmuje również dobudowę drugiej jezdni na istniejącej obwodnicy Kępna w ciągu S11 o długości ponad 4 kilometrów.
O wydaniu decyzji przez RDOŚ poinformowała europosłanka Andżelika Możdżanowska oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. „S11 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kępno przebiegać będzie po terenach powiatu ostrowskiego przez gminę Przygodzice, powiatu ostrzeszowskiego przez gminy Ostrzeszów i Kobyla Góra, oraz powiatu kępińskiego przez gminy Kępno oraz Baranów” – informuje GDDKiA.
W decyzji wskazany został wariant nr 3 przebiegu trasy o długości ok. 30 km.
Obejmuje również dobudowę drugiej jezdni na istniejącej obwodnicy Kępna w ciągu S11 o dł. ok. 4,2 km.
Początek projektowanego przebiegu wariantu 3 drogi ekspresowej S11 zlokalizowany jest pomiędzy istniejącym rondem a przejściem górnym dla zwierząt na końcu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. W miejscu istniejącego ronda przewidziano budowę pierwszego z sześciu węzłów planowanych na trasie omawianego wariantu – węzeł Przygodzice.
Następnie trasa ma przebiegać w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez teren leśny, omijając miejscowość Antonin po stronie wschodniej. W dalszej części przebieg wariantu 3 zmienia się na południowo-zachodni, przekraczając tym samym istniejącą linię kolejową nr 272. „Na terenie gminy Przygodzice po stronie zachodniej istniejącej linii kolejowej, tuż za miejscowością Antonin przewiduje się budowę drugiego węzła drogowego Antonin. Tuż przed granicą administracyjną powiatów ostrowskiego i ostrzeszowskiego trasa wariantu 3 ponownie zmienia kierunek na południowy, mijając po stronie zachodniej miejscowości Niedźwiedź, Kozły oraz Bledzianów. Wariant 3 przebiega na tym odcinku głównie po terenach leśnych oraz pól uprawnych” – informuje dalej GDDKiA.
Miejsca obsługi podróżnych przewidziano w rejonie miejscowości Bledzianów, po obu stronach trasy S11. „Dalej trasa wariantu 3 przebiega w kierunku południowo-wschodnim, a następnie w km około 13+400 zmienia swój przebieg na kierunek południowy przecinając drogę wojewódzką nr 444, gdzie zaprojektowano lokalizację trzeciego węzła o nazwie Ostrzeszów Północ”.
W kilometrze 15+500 przebieg wariantu 3 ponownie zmienia kierunek na południowo-wschodni, przecinając DW449 pomiędzy miejscowościami Bierzów i Rojów. Zaprojektowany będzie tutaj czwarty węzeł drogowy Ostrzeszów-Południe. Za tym węzłem trasa wariantu 3 w dalszym ciągu będzie przebiegać w kierunku południowo-wschodnim a następnie, na wysokości miejscowości Rogaszyce zmienia swój kierunek na południowy, biegnąc dalej równolegle do istniejącej DK11. „Podobnie jak w wariancie 1, wariant 3 projektowanej drogi ekspresowej omija po stronie wschodniej Centrum Wiedzy i Nowych Technologii w Parzynowie i po przecięciu drogi powiatowej nr 5580P włącza się łukiem poziomym w istniejącą obwodnicę Kępna. Tam na przecięciu z istniejącą DK11 zaprojektowano węzeł Kępno Północ. Następnie zrealizowana zostanie dobudowa drugiej jezdni na istniejącym odcinku obwodnicy miejscowości Kępno, wraz z niezbędną przebudową węzła Baranów, celem dostosowania go do przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej”.
Teraz wykonawca przystąpi do opracowania koncepcji programowej. Po zakończeniu tego etapu. „Mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj”.
Postępowanie przetargowe na realizację zadania zostanie ogłoszone prawdopodobnie w drugiej połowie bieżącego roku. Prace mają być realizowane w latach 2025-2027.
GDDKiA informuje także, że w pierwszej połowie tego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach trasy Jarocin-Ostrów Wielkopolski.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS