A A+ A++

Partnerami inicjatywy, oprócz Wrocławia, zostali również Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź i Warszawa.

„Razem w sieci, razem w Polsce”

W ramach kampanii „Razem w sieci, razem w Polsce” pokazane zostaną historie obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce oraz ich działalności. Zobaczymy m.in. Olega i Innę Yarov  małżeństwo, które prowadzi w Polsce sieć popularnych kawiarni Dobro&Dobro czy Olgę Pasiecznik, wybitną sopranistkę Polskiej Opery Królewskiej oraz Teatru Wielkiego Opery Narodowej.

We Wrocławiu ambasadorami kampanii są Orest Sharak, Krystyna Podolian, Pavel Tekhotsky, Anna Ursulenko, Artem Zozulia i Olena Vorovchenko.

– Mieszkam we Wrocławiu już 5 lat. Ponieważ jestem współzałożycielką Fundacji Ptach, która działa publicznie, to nie boję się, bo tylko razem z innymi ludźmi możemy zrobić więcej dla tych, którzy potrzebują pomocy – mówi Olena, która m.in. pomaga dzieciom z niepełnosprawnościami na terytorium Ukrainy, objętym działaniami wojennymi. 

– Zorganizowaliśmy projekt „English To The East– to nauka online języka angielskiego i tworzenie społeczności, bo dzieci są w większej izolacji, niż wcześniej. 

Czytaj też: Dzieci ze wschodu Ukrainy odpoczywają we Wrocławiu 

Anna Ursułenko przybyła do Polski w 1991 r. Jak sama przyznaje, ważnym elementem w formowaniu jej tożsamości była szkoła z ukraińskim językiem nauczania (to IV LO w Legnicy). Cała jej kariera zawodowa związana jest z językiem ukraińskim – teraz pracuje jako filolog-slawista na Uniwersytecie Wrocławskim, angażuje się również w działalność społeczną, jest min. kuratorem cyklu KinoUkraїna w kinie DCF.

– Akcje jak #MyWrocław są bardzo potrzebne, bo nie tylko pozwalają mieszkańcom poznać różne oblicza emigracji, ale też opowiedzieć ciekawe historie i zareklamować wartościowe inicjatywy.

Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych i tradycyjnych. W jej powstanie zaangażowani zostali ukraińscy artyści.

Fundacja „Nasz Wybór” działa w Warszawie i została założona 2009 r,. aby pomagać migrantom z Ukrainy w integracji z polskim społeczeństwem i polską kulturą, a także zapoznawać Polaków z kulturą ukraińską.

– Chcemy, aby nasze platformy pomagały zbliżać do siebie ludzi, przełamywać stereotypy i przeciwdziałać uprzedzeniom. Różnorodność i otwartość są głęboko zakorzenione w kulturze Facebooka. To naturalne – z naszych usług korzysta ponad 3,3 miliarda ludzi na całym świecie i tworząc produkty bierzemy pod uwagę potrzeby bardzo różnych społeczności – komentuje Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii. 

Kampania informacyjna w MPK Wrocław

Również w autobusach i tramwajach ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna, gdzie prezentowane są spoty poświęcone Ukrainie. Po polsku przygotował je portal Ukrainer po polsku.

Czytaj też: Rusza kampania edukacyjno-społeczna promująca Ukrainę

Jak pisze MPK na swoim Facebooku: Wśród nas żyje wielu cudzoziemców, a największa ich grupa to Ukraińcy. Uczą się tu, zakładają swoje rodziny, rozwijają swoje pasje i pracują – także w MPK Wrocław. Na dziś to 13 osób: kierowcy, motorniczowie, kontrolerzy, pracownicy administracyjni. Zawsze będziemy występować przeciwko ksenofobii, nietolerancji i mowie nienawiści, a jednym ze skuteczniejszych lekarstw przeciwko tym chorobom, które toczą nasze społeczeństwo, jest edukacja.

Ukraińcy stanowią zdecydowanie największą grupę cudzoziemców mieszkających w Polsce. Według danych GUS, w styczniu 2019 roku w Polsce przebywało 1 270 398 obywateli tego kraju, co stanowiło ok. 3,5% ludności Polski.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzczypiornistki Zagłębia walczą o finał!
Następny artykułEilert Dieken wydał rozkaz rozstrzelania Polaków. Hitlerowiec dożył spokojnej starości