Niedawno Intel przygotował materiał wideo, w którym producent ujawnił szereg szczegółów dotyczących techniki upscalowania obrazu o nazwie XeSS. To pierwszy materiał, który w szczegółowy sposób omawiał jedną z kluczowych zagadnień architektury Xe-HPG, na bazie której powstały karty graficzne z rodziny ARC. Teraz Intel opublikował kolejne wideo z cyklu Deep dive, w którym skupia się na temacie Ray Tracingu. Nie brakuje również porównania wydajności względem karty NVIDIA GeForce RTX 3060.
Intel w najnowszym materiale wideo omawia architekturę Xe-HPG pod kątem wsparcia dla Ray Tracingu. Ponadto ujawniono wydajność modelu ARC A770 w RT względem karty NVIDIA GeForce RTX 3060.
Intel XeSS – producent omawia szczegóły techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 2.0 oraz ogłasza listę gier
Intel skupił się tym razem na dalszej analizie architektury Xe-HPG. Wiemy teraz, że w każdym bloku Xe-Core (będącym podstawą wspomnianej architektury) znajduje się jedna jednostka nazwana Thread Sorting Unit (TSU) oraz jedna jednostka Ray Tracing Unit (RTU). Pierwszy z rdzeni (TSU) odpowiada za działanie asynchronicznego Ray Tracingu, pozwalając w jak najbardziej efektywny sposób wykorzystać zasoby układu graficznego w obliczeniach związanych z RT. Chodzi dokładniej o wyciąganie wyników pracy działania RT, a następnie grupowanie według stopnia ich złożoności, co ma pozwolić w efektywniejszym wykorzystaniu wszystkich zasobów układu graficznego. Intel potwierdził również pełną, hardware’ową obsługę obliczeń związanych ze śledzeniem promieni. Układy Intel ARC mogą wykonywać 12 przecięć ray/box BVH na cykl oraz dodatkowo każdy rdzeń RTU wykonuje jedno przecięcie typu promień/trójkąt na każdy cykl. Pod tym względem NVIDIA wraz z układami Ampere wypada lepiej, gdzie każdy rdzeń RT wykonuje dwa tego typu przecięcia (nie wiadomo jednak ile wykonywanych jest przecięć typu ray/box, bowiem NVIDIA nie ujawniła takiej informacji).
Intel ARC A750 vs NVIDIA GeForce RTX 3060 – producent porównuje wydajność kart w blisko 50 grach z DirectX 12 i Vulkan
Układ graficzny ACM-G11 (Intel ARC A380) oferuje łącznie 8 jednostek RTU do sprzętowej akceleracji obliczeń RT, gdzie każdy rdzeń RTU zbudowany jest z dwóch potoków Ray Traversal. Opis i charakterystyka architektura świadczy o tym, że pomimo “tylko” 32 rdzeni RTU w topowym modelu ARC A770, sama budowa i działanie jest bardziej zaawansowane od tego, co otrzymaliśmy w kartach AMD Radeon RX 6000, ale jednocześnie przynajmniej w niektórych aspektach to NVIDIA wciąż oferuje wydajniejsze rdzenie RT. Ciekawie będzie obserwować rozwój jednostek do RT u wszystkich trzech producentów w przyszłych generacjach GPU.
W trakcie prezentacji podzielono się również porównaniem wydajności ARC A770 do NVIDIA GeForce RTX 3060 w grach z włączonym Ray Tracingiem i w rozdzielczości Full HD. Okazuje się, że w większości przypadków ARC A770 oferuje nieco lepsze wyniki (np. Cyberpunk 2077, Ghostwire: Tokyo, Watch Dogs: Legion, Hitman 3, Control, Metro Exodus, Dying Light 2, Resident Evil Village czy Shadow of the Tomb Raider), ale zdarzają się też tytuły, gdzie NVIDIA finalnie wypada lepiej (Guardians of the Galaxy, Battlefield V, F1 2022, Deathloop). Intel chwali się także znaczącym wzrostem wydajności w Ghostwire: Tokyo, co udało się wykonać dzięki najnowszej wersji sterowników graficznych (obecnie w fazie beta).
Intel ponownie także ujawnił garść wyników wydajności karty graficznej ARC A770, tym razem w aktywną techniką XeSS na poziomie Balanced oraz Performance i z aktywnym Ray Tracingiem. Rozdzielczością wyjściową w tym wypadku jest 2560 x 1440. Karta z XeSS w trybie Performance ma oferować ponad 60 FPS na najwyższych detalach w takich grach jak Ghostwire: Tokyo, Hitman 3, Shadow of the Tomb Raider czy Arcadegeddon. Ciekawą informacją jest również to, że Intel potwierdził iż nadchodząca gra Gotham Knights na PC będzie wspierała Ray Tracing. W tym wypadku Intel wraz z producentem współpracują nad optymalizacją pod karty ARC. Z poprzedniej wiadomości wiemy także, że gra zaoferuje dodatkowo obsługę techniki XeSS.
Źródło: Intel
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS