Jednak to, co naprawdę przyciąga uwagę, to globalna wartość sprzedaży m-commerce, która w 2023 roku wyniosła 2,16 bilionów dolarów (dane Statista). Prognozy na 2024 rok przewidują osiągnięcie sumy 2,52 bilionów dolarów, co stanowi wzrost o 16,3%. Kwota ta stanowi 60% całego rynku sprzedaży online. Analitycy przewidują dalsze wzrosty i szacują, że rynek m-commerce w 2027 wyniesie 3,4 biliona dolarów.
Fot.: Ideo Force Sp. z o.o.
Liczba użytkowników urządzeń mobilnych na całym świecie również rośnie, osiągając w 2024 roku 4,88 miliardów userów, z czego ponad 630 milionów przybyło tylko w ciągu ostatniego roku (dane Statista). Te liczby jasno pokazują, że m-commerce staje się dominującą siłą w handlu online.
A jak to wygląda w Polsce? Na naszym podwórku już teraz smartfony są najpopularniejszym urządzeniem do zakupów online. Aż 79% kupujących za pośrednictwem internetu wskazuje, że wykorzystuje te urządzenia do składania zamówień (dane z raportu Gemiusa „E-commerce 2023”).
Zaufanie konsumentów do zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych zauważalnie wzrasta. Jeszcze niedawno normą było poszukiwanie produktów online za pomocą telefonu, ale finalizacja transakcji na komputerze stacjonarnym. Obecnie klienci coraz częściej cały proces zakupowy przeprowadzają w m-commerce. Marki, które wykorzystają ten trend, zarobią. Ci, którzy nie wykażą się odpowiednią elastycznością, stracą klientów – mówi Joanna Tymowicz, Wiceprezeska agencji digital marketingowej Ideo Force.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS