A A+ A++

Challenger brands w Polsce – kim są?

Challenger brands to termin, który spopularyzował brytyjski strateg marketingowy Adam Morgan. Odnosi się do marek odważnie przeciwstawiających się konwencjom i dążących do przekształcenia rynku. Ich ambicje często przewyższają dostępne zasoby, ale dzięki innowacyjności i odwadze potrafią zyskać lojalność klientów. W efekcie często rosną szybciej niż rynek i naturalnie stają się liderami w swojej kategorii.

Co zawiera raport?

Pierwsza część raportu zawiera kluczowe wnioski płynące z publikacji, płynące z 39. ankiet, wypełnionych przez zaproszone firmy. Porządek firm w TOP10 został ustalony na podstawie analizy detalicznych ankiet przez członków kapituły, w której skład weszli:

  • Greg Albrecht, Albrecht&Partners
  • Krzysztof Domaradzki, Forbes
  • Katarzyna Dębek, Forbes
  • Paweł Niziński, BETTER.
  • Maciej Otrębski, RoślinnieJemy
  • Misza Piosik, AC/VC Impact Fund
  • Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego
  • Wiktor Schmidt, Netguru
  • Mateusz Sobieraj, adcookie
  • Konrad Wawruch, 7Bulls, True Global Ventures
  • Arkadiusz Żarowski, Obvious Ventures.

Kapituła oceniła, w jakim stopniu poszczególne organizacje minimalizują swoje szkodliwe oddziaływanie na środowisko naturalne oraz jak przyczyniają się do kreowania dobra wspólnego przez swoje działania gospodarcze.

Kolejna cześć raportu zawiera obszerne opisy 10. strategii challengerów, dzięki którym osiągają oni rynkowy sukces. W publikacji znajduje się także szczegółowy wgląd w 5 mega trendów, które mogą stanowić rynkowe szanse dla wszystkich firm.

– W obszarze dynamiki rynkowej challenger brands przełamują schematy, wprowadzając innowacyjne i niekonwencjonalne strategie. Przełomowe podejście tych marek pozwala im zdobywać coraz większe udziały w rynku, wywierając istotny wpływ na konsumenckie zachowania i oczekiwania. – mówi Katarzyna Sowicka, CCO w adcookie. – Dziesięć kluczowych strategii, obejmuje m.in. bezkompromisową orientację na klienta, efektywne wykorzystanie technologii, rozwijanie autentycznych historii marki oraz konsekwentne budowanie zaangażowania społeczności. Równocześnie analizujemy 5 mega trendów, kształtujących biznes i społeczeństwo, i na które nie tylko challengerzy muszą skutecznie reagować. Te tendencje obejmują zrównoważony rozwój, digitalizację, personalizację, inkluzywność oraz nowe modele ekonomiczne. Firmy, które skutecznie stosują te strategie, już zmieniają oblicze biznesu, podnosząc poprzeczkę dla całego sektora i tworząc nowe standardy dla dobra wspólnego. –  zaznacza.

Jaką wartość raport daje odbiorcom

Raport stanowi ważne narzędzie do zrozumienia, jak challenger brands przekształcają polski rynek. Ukazuje analizę działań podejmowanych przez firmy, które zaczynały od zera i mimo tego osiągnęły sukces.

– Przez wiele lat śledziliśmy rozwój tych firm i aktywnie wspieraliśmy je w zakresie marketingu. Zauważyliśmy, że łączą je liczne wspólne cechy, które sprawiają, że standardowe rozwiązania i strategie wzrostu, dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom oraz korporacjom, nie są dla nich odpowiednie. Te marki potrzebują specjalnego, elastycznego   i odważnego podejścia. Dlatego stworzyliśmy autorskie metody marketingowe i mapy wzrostu. – mówi Mateusz Sobieraj, Founder & Board Advisor adcookie.

Materiał stanowi wartościowe źródło wiedzy oraz inspiracji dla każdego, kto chce zwiększyć widoczność swojej marki na rynku i osiągnąć biznesowy sukces. Przedsiębiorcy i założyciele startupów znajdą w raporcie przykłady udanych strategii i trendów, które pomogą w tworzeniu spersonalizowanych rozwiązań i osiąganiu sukcesu na konkurencyjnym rynku. Z kolei przedstawione strategie i trendy dostarczą Marketerom i specjalistom ds. marek inspiracji oraz pomogą w tworzeniu innowacyjnych strategii marketingowych. Natomiast badacze rynku skorzystają z raportu jako dodatkowego źródła informacji i inspiracji do swoich badań. Prezentowane wnioski i trendy mogą stanowić podstawę do dalszych analiz i wniosków.

Podsumowanie

Pierwszy w Polsce raport nt. challenger brands powstał z Inicjatywy agencji adcookie i redakcji magazynu Forbes. Dzięki niemu firmy mogą poznać sprawdzone strategie i narzędzia, które pomogły innym przedsiębiorstwom w osiągnięciu sukcesu. Ponadto stanowi on inspirację i motywację do działania.

  • Raport można pobrać bezpłatnie TUTAJ.

Źródło: adcookie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPożary w Moskwie, ewakuacja dzieci. Rosyjska walka o poparcie?
Następny artykułVIII Ogólnopolska Pielgrzymka Strażaków na Jasnej Górze [ZDJĘCIA]