W Polsce jest już prawie 300 szkół średnich, które szlifują zaangażowanie społeczne oraz wspierają rozwój kompetencji proinnowacyjnych uczniów. 19 z nich jest z województwa małopolskiego. Najlepsze w naszym regionie okazało się Liceum Ogólnokształcące Małopolska Szkoła Gościnności w Myślenicach, które uplasowało się na 11 miejscu. Najwyższą pozycję wśród krakowskich szkół zajęło V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego, które sklasyfikowano na 15. miejscu. W Rankingu znalazły się także niektóre szkoły z Oświęcimia, Nowego Sącza, Nowego Targu, Bochni i Wieliczki. Nagrody najlepszym szkołom wręczała Minister Rozwoju, Jadwiga Emilewicz, a galę finałową poprowadził Karol Paciorek, popularny polski youtuber.
Kolejna Olimpiada Zwolnieni z Teorii za nami i kolejny sukces uczniów Małopolskiej Szkoły Gościnności! 3 Srebrne Wilki, nominacje do złotego, 1 miejsce w Małopolsce i 11 w rankingu szkół z całej Polski. Zwolnieni z Teorii to praktyczna ogólnopolska olimpiada dla szkół średnich, w ramach której uczniowie sami realizują projekty społeczne. Zdobywają przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji, rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia. W tym roku uczniowie Małopolskiej Szkoły Gościnności stworzyli 9 różnych projektów: GreenAlert, Actually I can!, Światło w sobie mam, Działaj sercem 2020, Świat Motyli, Dostrzec Człowieczeństwo, Nie czekaj – Ratuj!, Młodzi Dla Natury, Baby Chemist. Nagrodzone Srebrnym Wilkiem zostały trzy z nich – Dostrzec Człowieczeństwo, Młodzi Dla Natury, i NIE CZEKAJ – RATUJ!, które ponadto walczą o najwyższe wyróżnienie, czyli Złote Wilki. Małopolska Szkoła Gościnności od 5 lat uczestniczy w tej niezwykłej olimpiadzie. Do tej pory uczniowie pod czujnym okiem opiekunów opracowali ponad 50 różnych projektów. Można śmiało stwierdzić, że ZS MSG prezentuje poziom ekspercki z najwyższą liczbą certyfikowanych w ramach ZzT nauczycieli. Co roku pomysłowość uczniów zaskakuje – tylko w tej edycji projekty dotyczyły ekologii, społeczności lokalnej, społeczeństwa obywatelskiego, czy edukacji. Co ciekawe, Dostrzec Człowieczeństwo to projekt prowadzony poraz pierwszy tylko przez chłopców. O każdym z projektów można poczytać na dedykowanych fanpejdżach na FB. Wszystkim uczniom serdecznie gratulujemy, a nauczycielom zaangażowanym w pomoc przy realizowaniu projektów – Krzysztofowi Herodowi, Sławomirowi Maślance, Krzysztofowi Sorockiemu, Celinie Warchał, Szymonowi Przęczkowi, Agnieszce Maciuszek, Annie Sternal, Karinie Chlebdzie i Justynie Piechnik – dziękujemy!– mówi Anna Ambroży, wicedyrektor Małopolskiej Szkoły Gościnności w Myślenicach
Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii, której celem jest, aby każdy młody człowiek w Polsce mógł zrealizować własną akcję społeczną. Uczniowie działając dla innych, zdobywają kompetencje potrzebne w pracy i prawdziwym życiu takie jak np. umiejętność współpracy, zarządzanie swoim czasem i budżetem, rozwiązywanie problemów, empatia czy wrażliwość społeczna. – Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii wyznacza nowe standardy edukacyjne, ponieważ lista laureatów to szkoły, które nazwałabym najbardziej innowacyjnymi w Polsce. W tym roku w Rankingu znalazło się ich niemal 300. Niech one będą dobrym kompasem dla tych, którzy dziś zastanawiają się, w jakiej szkole chcieliby się znaleźć – mówiła podczas gali Rankingu wicepremier i minister rozwoju, Jadwiga Emilewicz, która wygłosiła przemówienie gratulacyjne oraz laudacje dla pięciu najlepszych szkół.
Dwukrotny wzrost liczby szkół, które znalazły się w tegorocznym Rankingu, nie jest dziełem przypadku. W zeszłym roku Zwolnieni z Teorii zaprosili ponad 300 nauczycieli z całej Polski, by razem z nimi wprowadzali projekty społeczne do swoich szkół. Dzięki temu korzysta na tym nie tylko polska młodzież, ale także sami nauczyciele, jak również szkoły, które stają się placówkami coraz bardziej proinnowacyjnymi i atrakcyjnymi dla uczniów. – Obecność szkoły w rankingu jest potwierdzeniem, że mamy do czynienia z placówką budującą dobrą atmosferę i wsparcie dla samodzielnie myślących uczniów. Każda szkoła zaangażowana w olimpiadę Zwolnieni z Teorii to swoisty think tank i ogród doświadczeń społecznych – mówi Marcin Chruściel, wicedyrektor w V LO im. Augusta Witkowskiego w Krakowie.
Inf. Bartosz Łopiński
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS