A A+ A++

Tire Revievs to serwis zajmujący się wyłącznie testami i ocenami opon, największa tego typu organizacja w Europie. Co roku przeprowadza po kilkanaście testów ogumienia, więc można przyjąć, że pracują w niej prawdziwi eksperci. W tym materiale poznacie odpowiedź na pytanie, która opona zimowa o niskim profilu do auta kompaktowego jest najlepsza.

Testowane opony:

  • Bridgestone Blizzak LM005
  • Continental WinterContact TS870
  • Goodyear Ultragrip Performance 3
  • Hankook Winter I*Cept RS3 W462
  • Kleber Krislap HP3
  • Michelin Alpin 6
  • Petlas Snowmaster W651
  • Pirelli Cinturato Winter 2
  • Semperit Speed Grip 5
  • Vredestein Wintrac Pro

Tylko Bridgestone’a Blizzak LM005 sprawdzono z indeksem 94H. Reszta opon miała indeks 94V. Teoretycznie to produkt Bridgestone’a był na przegranej pozycji, ale z racji tego, że to opony zimowe, nie do końca.

Ranking opon całorocznych GTÜ 2022 (205/55 R17) do samochodów kompaktowych i SUV-ów

Opony testowano w następujących próbach:

  • Jazda na czas po śniegu
  • Hamowanie na śniegu
  • Jazda na czas po mokrej nawierzchni
  • Hamowanie na mokrej nawierzchni
  • Aquaplaning na prostej
  • Jazda na czas na suchej nawierzchni
  • Opory toczenia 

Wyniki testu

Jazda po śniegu (czas w sekundach):

  • Petlas: 112,20 s
  • Kleber: 113,30 s
  • Hankook: 113,60 s
  • Pirelli: 114,90 s
  • Goodyear: 115,40 s
  • Michelin: 115,60 s
  • Bridgestone: 116,20 s
  • Continental: 116,60 s
  • Semperit: 116,60 s
  • Vredestein: 118,50 s

Hamowanie na śniegu (w metrach):

  • Bridgestone: 27,2 m
  • Kleber: 27,2 m
  • Continental: 27,8 m
  • Petlas: 27,8 m
  • Semperit: 28,9 m
  • Goodyear: 29,0 m
  • Vredestein: 29,1 m
  • Pirelli: 29,3 m
  • Hankook: 29,4 m
  • Michelin: 29,6 m

Jazda na czas po mokrym asfalcie (w sekundach):

  • Bridgestone: 97,0 s
  • Continental: 97,7 s
  • Goodyear: 98,7 s
  • Hankook: 98,8 s
  • Pirelli: 99,0 s
  • Vredestein: 99,0 s
  • Michelin: 100,6 s
  • Semperit: 102,2 s
  • Kleber: 102,8 s
  • Petlas: 111,8 s

Hamowanie na mokrym asfalcie (w metrach):

  • Bridgestone: 27,3 m
  • Continental: 27,6 m
  • Hankook: 28,2 m
  • Vredestein: 29,5 m
  • Pirelli: 30,4 m
  • Goodyear: 30,6 m
  • Michelin: 31,8 m
  • Semperit: 32,3 m
  • Kleber: 34,8 m
  • Petlas: 39,5 m

Aquaplaning na prostej (w km/h):

  • Kleber: 83,5 km/h
  • Continental: 82,4 km/h
  • Hankook; 81,8 km/h
  • Semperit: 81,3 km/h
  • Bridgestone: 80,0 km/h
  • Michelin: 79,9 km/h
  • Goodyear: 79,2 km/h
  • Pirelli: 78,9 km/h
  • Vredestein: 79,6 km/h
  • Petlas: 71,2 km/h

Jazda na czas po suchym asfalcie (w sekundach):

  • Bridgestone: 79,8 s
  • Semperit: 79,9 s
  • Vredestein: 79,9 s
  • Goodyear: 80,9 s
  • Continental: 80,2 s
  • Hankook: 80,3 s
  • Pirelli 80,4 s
  • Kleber: 80,7 s
  • Michelin: 80,7 s
  • Petlas: 81,9 s

Hamowanie na suchym asfalcie (w metrach):

  • Michelin: 36,6 m
  • Vredestein: 36,9 m
  • Semperit: 37,5 m
  • Pirelli: 37,6 m
  • Hankook: 37,8 m
  • Kleber: 38,4 m
  • Continental: 39,2 m
  • Bridgestone: 39,4 m
  • Petlas: 39,4 m
  • Goodyear: 40,7 m

Opory toczenia (kg/T):

  • Petlas: 6,7
  • Bridgestone: 8,0
  • Smperit: 8,2
  • Goodyear: 8,3
  • Continental: 8,4
  • Hankook: 8,8
  • Kleber: 8,8
  • Pirelli: 8,9
  • Michelin: 9,1
  • Vredestein: 9,2

Podsumowanie

Dobra opona na śniegu to… niekoniecznie dobra opona zimowa. Przypominam, że opony zimowe mierzą się nie tylko ze śniegiem, nie tylko z lodem, nie tylko z mrozem, ale w naszym umiarkowanym klimacie środkowoeuropejskim często z warunkami przypominającymi jesień czy wczesną wiosnę. Czyli m.in. mokrą i suchą nawierzchnią.

Dlatego, zwłaszcza w takich warunkach, opona zimowa powinna uzyskiwać dobre wyniki. I w takich poległa najlepsza na śniegu Petlas. Jednocześnie najgorsza na mokrej nawierzchni. Jest to więc opona nie tyle zimowa, co opona śnieżna. Jej dużą zaletą są bardzo niskie opory toczenia, ale nic ponad to. Jeśli nie mieszkasz w górach, powinieneś zrezygnować z tej marki. Warto zauważyć, że już podczas prób na mokrym Petlas poległ w każdym zadaniu i znacząco odstawał od najgorszego z konkurentów. Tak samo jak podczas jazdy na czas na suchym asfalcie.

Najlepszą oponą w tym zestawieniu okazała się Bridgestone Blizzak LM005, a drugie miejsce zajęła Continental WinterContact TS 870. Najniższy stopień podium należy do Hanooka, który już od kilku lat świetnie odnajduje się w tzw. lidze premium. Pozostałe opony, poza Petlasem – nie odstają za bardzo od najlepszych. O ile na śniegu najlepszy był Petlas (choć równie wysoko oceniono oponę Pirelli), o tyle na mokrej nawierzchni najlepiej spisały się produkty Bridgestone i Pirelli. Najlepsza na suchą nawierzchnię okazała się również opona marki Pirelli.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMIŁOSNE ZALOTY DANIELI I BEKOWISKO (VIDEO + FOTO)
Następny artykułPrzejęcie Twittera przez Muska na celowniku administracji Bidena? “Powinniśmy być zaniepokojeni”