Firmy rodzinne na GPW: Cyfrowy Polsat znowu górą
Podobnie jak w ubiegłym roku, bezkonkurencyjny okazał się Cyfrowy Polsat, którego średnia wartość księgowa z ostatnich pięciu lat wynosi ponad 15 mld zł. Spółka zadebiutowała na warszawskim parkiecie w 2008 roku. Obecnie ponad 70 proc. głosów na walnym zgromadzeniu posiada Zygmunt Solorz, założyciel spółki.
Drugą pozycję (także bez zmian) w naszym rankingu zajmuje LPP, którego wartość rynkowa przekracza 3,7 mld zł. To jedna z największych polskich rodzinnych firm odzieżowych, która zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma weszła na GPW w 2001 roku celem pozyskania kapitału na dalszy intensywny rozwój. Głównym udziałowcem spółki jest jej założyciel – Marek Piechocki.
Podium zamyka sieć sklepów Dino Polska, która w tym roku wyprzedziła firmę Inter Cars. Jej wartość rynkowa wynosi niemal 3,6 mld zł. Dino zadebiutowało na warszawskim parkiecie w 2017 roku. Historia firmy sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otworzył pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino. Obecnie założyciel wraz z podmiotem zależnym posiada 51,16 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS