A A+ A++

Deska rozdzielcza z dwoma dużymi ekranami (jeden dla kierowcy, drugi centralnie) to jedno z tych miejsc, w którym bardzo łatwo się odnajdziemy i zadomowimy. Do zmiany biegów służy klasyczna dźwignia, są też wygodne pokrętła i przyciski do najważniejszych funkcji. Jeśli potrzebujemy czegoś więcej z łatwością odnajdziemy to na ekranie, który jest w logiczny sposób pogrupowany. Deska niemal w całości wyłożona jest skórą. Nie ma tu gołych, plastikowych elementów. Są pojemne cupholdery, duży środkowy schowek ukryty pod podłokietnikiem, kieszenie w drzwiach i zamykany schowek na desce rozdzielczej. Opcjonalny system nagłośnienia Meridian posiada aktywną redukcję szumów nowej generacji, która odfiltrowuje niepożądane dźwięki za pomocą sieci zaawansowanej technologii audio. Inną ciekawą opcją jest oczyszczanie powietrza, która redukuje nieprzyjemne zapachy, bakterie i alergeny, a także wirusa SARS-CoV-22. Dla dopełnienia klimatu oświetlenie ambiente ma 30 kolorów spośród których wybieramy sobie swój pasujący do okoliczności i humoru. Z opcjonalnym pakietem Entertainment na 11.4 calowych ekranach w drugim rzędzie siedzeń pasażerowie oglądać filmy lub grać. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 765 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń na bagaże zwiększa się jednak do 1701 litrów. Bagażnik otwiera się klasycznie, jedną unoszoną do góry klapą, która nie jest jak np. w dużym Range Roverze dzielona. Podłoga jest podnoszona i możemy znaleźć tam duży schowek lub pełnowymiarowe koło zapasowe (opcja).

Range Rover Sport

mat. prasowe

Pod maską możemy wybrać napęd z technologią hybrydy PHEV, miękkiej hybrydy, diesla oraz w topowej wersji klasycznego silnika V8. Hybryda plug-in (PHEV), czyli taka, która może również być ładowana z gniazdka i jeździć wyłącznie na prądzie łązcy osiągi z wydajnością. Ten napęd ma unikalny na rynku system szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 50 kW. Hybrydy plug-in w większości mogą przyjmować ładowanie o mocy 22 kW. Tym samym Elektryczna hybryda plug-in (PHEV) ładuje baterię o pojemności 38,2 kWh do 80 procent w mniej niż godzinę. Już sama wielkość baterii sugeruje duży realny zasięg, który wynosi powyżej 100 km (123 wg. danych fabrycznych). Z tą technologią połączone mogą być dwa napędy: benzynowy, 6-cylindrowy o pojemności 3,0 litrowy o mocy 460 KM lub 550 KM. Do wyboru stoją również trzy silniki diesla. wszystkie mają 3-litry pojemności, 6 cylindrów i moc 250, 300 lub 350 KM. Najbardziej wyjątkowy jest jednak 4,4-litrowy silnik V8 mild-hybrid o mocy 635 KM z podwójnym turbodoładowaniem w modelu SV Edition One. To najmocniejsza jednostka napędowa jaka kiedykolwiek została zamontowana w Range Roverze.

Range Rover Sport

Range Rover Sport

mat. prasowe

Mimo tego całego komfortu i luksusu Range Rover nawet w tym modelu nie zapomniał o swoich korzeniach. Tak, Range Rover Sport ma znakomite właściwości jezdne. Ten SUV ma do wyboru aż siedem trybów terenowej jazdy. W zależności od dokonanego wyboru system dostosowuje reakcję silnika, skrzyni biegów, mechanizmów różnicowych i systemów podwozia za pomocą zaawansowanego systemu Terrain Response 2 i okazuje się królem off-roadu. Na dowód swojej terenowej wyjątkowości niech stanie fakt, że Range Rover Sport może brodzić … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWybierasz się do sanatorium? Trzy najlepsze uzdrowiska na południu Polski
Następny artykułArcybiskup Marek Jędraszewski nie weźmie udziału w pogrzebie księdza Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego