– W piątek 13
września, jeszcze przed nadejściem
wielkiej fali, PZU było w pełnej gotowości do niesienia pomocy. Zwiększyliśmy
obsadę infolinii, aby sprawnie przyjmować nadzwyczajną liczbę zgłoszeń.
Aktywowaliśmy preobsługę szkód, kontaktując się z naszymi klientami na
zagrożonych obszarach i sprawdzając, czy nie potrzebują pomocy assistance lub
chcą zgłosić szkodę. Wysłaliśmy też na Dolny Śląsk Mobilne Biura PZU Pomoc, by
od razu na miejscu ułatwić poszkodowanym zgłaszanie szkód i uzyskiwanie
odszkodowań na tzw. szybkiej ścieżce obsługi – przypomniał w środę
największy polski ubezpieczyciel.
Zaliczki i odszkodowania już na kontach
poszkodowanych
W całą
akcję zaangażowanych jest blisko 700 pracowników PZU – od pracowników
oddziałów, agentów oraz mobilnych ekspertów, działających na zalanych terenach,
po osoby koordynujące i zarządzające na poziomie regionalnym i centralnym.
Pierwsze odszkodowania największy polski ubezpieczyciel wypłacił już w niedzielę 15 września. – W ciągu półtora tygodnia akcji, do środy 25 września rano, wydaliśmy
decyzje odnośnie aż 70 proc.
zgłoszonych przez klientów szkód powodziowych, wypłacając łącznie już ponad 111
mln zł tytułem zaliczek i odszkodowań – poinformowało PZU.
Ubezpieczyciel przyjmuje
zgłoszenia w serwisie mojePZU, na stronie
internetowej PZU oraz na
infolinii. – Ogromną rolę
odgrywają też Mobilne Biura PZU, które już od poniedziałku 16 września
docierały wszędzie tam, gdzie opadająca woda umożliwiła dojazd. Były już m.in.
w mocno zniszczonych przez powódź Kłodzku, Lądku-Zdroju, Stroniu Śląskim, w tym
tygodniu działały też w Krosnowicach, Trzebieszowicach, Ołdrzychowicach
Kłodzkich. Od poniedziałku 23 września wieczorem jesteśmy również w
Głuchołazach, które wyjątkowo ucierpiały w powodzi, od wtorku dodatkowo w
Bodzanowie, a w środę Mobilne Biura PZU zjawią się też w Nysie
– informuje ubezpieczyciel. – We wszystkich miejscowościach, do których
docierają nasze pojazdy, klienci PZU z danej okolicy są wcześniej powiadamiani
SMS-ami, gdzie powstaną doraźne punkty, w jakich godzinach będą pracowały,
jakie dane i dokumenty należy przygotować, by na miejscu zgłosić szkody
powodziowe i jak najszybciej zostać obsłużonym – dodaje.
Pomoc PZU nie
tylko dla klientów
PZU zapewnia przy tym, że dba nie tylko o swoich klientów,
ale o wszystkich mieszkańców zalanych miejscowości. – Wartość specjalnego funduszu Grupy PZU, który
utworzyliśmy z przeznaczeniem na wsparcie samorządów, jednostek Państwowej
Straży Pożarnej oraz Ochotniczych Straży Pożarnych, Policji i innych służb, a
także organizacji pozarządowych zaangaż … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS