A A+ A++

Radni Polskiego Stronnictwa Ludowego zasiadający w Sejmiku Województwa Podlaskiego wyrażają pełne poparcie dla budowy drogi łączącej trasy Via Carpatia i Via Baltica w wariancie przebiegającym po Drodze Krajowej nr 8 trasą Korycin – Suchowola – Sztabin – Augustów – Raczki. Radni uważają, że przebieg nowej ekspresówki po śladzie drogi krajowej nr 65 Mońki – Grajewo – Ełk (S16) jest niezasadny.

Opowiadamy się za wyborem koncepcji, która zapewni kilkuset tysiącom mieszkańców regionu bezpieczny i szybki dojazd do stolicy województwa, a mieszkańcom Białegostoku i okolic na bezpieczne dotarcie do terenów atrakcyjnego wypoczynku i rekreacji. Popieramy wariant dający dobrą komunikację dynamicznie rozwijającemu się regionowi. Przemawia za tym wiele argumentów natury technicznej, środowiskowej, społecznej i gospodarczej – uzasadniają Ludowcy.

Ludowcy podkreślają, że kluczowym argumentem za poprowadzeniem nowej ekspresowej trasy po istniejącej “ósemce” jest blisko cztery razy większy ruch pojazdów ciężarowych i ponad dwa razy większy pojazdów ogółem niż po DK 65. To właśnie za sprawą ruchu ciężkich maszyn mieszkańcy północnej części województwa podlaskiego nie mogą w pełni bezpiecznie podróżować Drogą Krajową nr 8.

Droga w popieranym przez nich wariancie będzie przecinała Dolinę Biebrzy w najwęższym miejscu – w okolicach Sztabina przeprawa drogowa najmniej ingeruje w koryto rzeki. Z kolei budowa alternatywnej wersji drogi oznaczałaby kilku lub nawet kilkunastokrotnie szersze przecięcie doliny Biebrzy w okolicy Osowca. Biebrzański Park Narodowy i jego przyroda, to nasze potężne dziedzictwo, które zobowiązani jesteśmy chronić, między innymi poprzez wybór najmniej ingerujących w przyrodę wariantów rozwoju sieci drogowej.

Radni są zdania , że wydane odpowiednie decyzje środowiskowe dla obwodnic Suchowoli i Sztabina, a także dla przebiegu DK 8 pomiędzy Dobrzyniewem a Knyszynem oraz Knyszynem a Korycinem, znacznie skrócą czas realizacji.

Według nich budowa łącznika przebiegającego po trasie Knyszyn – Korycin – Suchowola – Sztabin –Augustów – Raczki oznacza dla mieszkańców Augustowa, Suwałk, Sejn, Suchowoli i Sztabina całkowicie nowe warunki do rozwoju i uwolnienia potencjału gospodarczego północnej części województwa.

Ich zdaniem ważnym argumentem dla spójności województwa podlaskiego jest również ten, żeby droga krajowa o standardzie drogi ekspresowej łącząca dwa największe ośrodki w regionie przebiegała w całości przez teren województwa, a nie w części przez sąsiednie województwo warmińsko – mazurskie. To kryterium spełnia jedynie DK nr 8.

Ludowcy po raz kolejny podkreślają i deklarują poparcie dla zdecydowanej poprawy warunków skomunikowania Białegostoku, Moniek i Grajewa poprzez modernizację DK nr 65, które ma istotne znaczenie gospodarcze min. w skomunikowaniu firm z Białegostoku i południa województwa np. z polskimi portami i sąsiednimi krajami.’

zobacz:

Walczą o budowę drogi S-16 – e-Grajewo.pl – Portal Internetowy Grajewo i okolice (e-grajewo.pl)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWandale regularnie niszczą wiatę przy boisku w Dobrzeniu. Sprawą zajmie się policja
Następny artykułPrzechowywanie ręczników, kołder i poduszek, czyli gdzie trzymać tego rodzaju tekstylia?