Fatalna dostępność PS5 w Japonii poirytowała tamtejszych graczy. Do chóru niezadowolonych dołączyli analitycy, którzy przedstawili dane sprzedaży konsoli Sony, sugerując, że Japończycy odpuścili swój ojczysty rynek.
- Sony poskąpiło dostaw PS5 na japońską premierę.
- Niezadowoleni gracze od dłuższego czasu zastanawiają się, czy firma odpuściła tamtejszy rynek.
- W podobnym tonie zaczynają wypowiadać się analitycy, przytaczając fatalne wyniki sprzedaży PS5 w Japonii.
PlayStation 5 w Japonii wystartowało znacznie poniżej przedpremierowych oczekiwań. Analitycy z firmy ACE Research Institute informują, że w ciągu sześciu tygodni sprzedało się zaledwie 240 tysięcy konsol, co daje najgorszy wynik ze wszystkich konsol Sony (z wyłączeniem PSP).
Problemem nie jest jednak brak zainteresowania ze strony japońskich graczy. Bo choć konsole stacjonarne ciągle tracą na popularności w Kraju Kwitnącej Wiśni, tak w tym wypadku winne jest samo Sony, które przeznaczyło na japoński rynek wyjątkowo mało egzemplarzy, skupiając się na reszcie świata, gdzie trafiło prawie 3,4 mln konsol.
Z artykułu napisanego przez Hidekiego Yasudę wyłania się obraz firmy, która porzuciła japoński rynek i skupiła się na reszcie świata. Przydzielenie tak małej liczby konsol na premierę w odczuciu analityka jest tego najlepszym przykładem. Sugeruje on, że jeśli nic się nie zmieni w podejściu Sony, to końcowa sprzedaż PS5 może nie dobić nawet do połowy tego, co osiągnęło PS4 (najnowsze dane mówią o ponad 9 milionach sprzedanych konsol w Japonii). Dla przypomnienia, PlayStation 2 w Japonii sprzedało się w ponad 20 milionach sztuk, co pokazuje skalę kurczenia się rynku.
Co prawda japońska firma skomentowała wcześniejsze doniesienia serwisu Bloomberg, zaprzeczając temu, by rynek japoński przestał być dla niej ważny. Jednak, jak w swoim artykule pisze Yasuda, fani PlayStation z Japonii w to nie wierzą. Gdy popatrzymy na przytoczone wcześniej dane związane ze sprzedażą PS5, ciężko jest im się dziwić.
Najwięcej na tej sytuacji zyska oczywiście Nintendo ze swoim Switchem, który w ostatnim tygodniu grudnia sprzedał się w Japonii w około 278 tysiącach sztuk (według danych Famitsu), osiągając łączną sprzedaż na poziomie 17 milionów 340 tysięcy sztuk. PS5 wypada marnie, gdy dodatkowo zestawimy pierwsze tygodnie obecności na rynku. Switch w tym samym czasie sprzedał się mniej więcej czterokrotnie lepiej, co idealnie oddaje skalę dominacji Nintendo na japońskim rynku.
- Oficjalna strona marki PlayStation
Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS