Sony kilka tygodni temu zapowiedziało nowe PlayStation VR i wspomniało, że sprzęt wykorzysta nowoczesne kontrolery. Teraz możemy pierwszy raz spojrzeć na urządzenie, a Hideaki Nishino (starszy wiceprezes ds. planowania i zarządzania platformą) zdradza informacje dotyczące urządzenia.
„Po niedawnym ujawnieniu naszego systemu wirtualnej rzeczywistości następnej generacji dla PS5, jestem podekscytowany mogąc ujawnić więcej szczegółów na temat nowego kontrolera, który odegra kluczową rolę w zapewnieniu graczom wrażeń VR, nad którymi pracujemy. Nasz nowy kontroler VR jest zgodny z naszą misją osiągnięcia znacznie głębszego poczucia obecności i silniejszego zanurzenia w doświadczeniach VR. Będzie on bazował na innowacji, którą wprowadziliśmy wraz z bezprzewodowym kontrolerem DualSense, który zmienił sposób “odczuwania” gier na PS5, odblokowując nowy sposób wykorzystania zmysłu dotyku. Teraz przenosimy tę innowację do gier VR”.
Przedstawiciel Sony podkreśla, że kontroler VR otrzymał kształt nazwany „orb”, dzięki któremu będziemy mogli go trzymać w bardzo naturalny sposób i zapewni to wielką swobodę podczas rozgrywki. Sprzęt w żaden sposób nie ogranicza poruszania rękami i daje twórcom możliwości kreowania „unikalnych wrażeń z rozgrywki”.
„Zaprojektowaliśmy nowy kontroler z myślą o doskonałej ergonomii, dzięki czemu jest on dobrze wyważony i wygodny do trzymania w każdej z dłoni. Wykorzystaliśmy wnioski wyciągnięte z testów przeprowadzonych na użytkownikach o różnych rozmiarach dłoni, a także korzystamy z lat doświadczeń z kontrolerami ze wszystkich platform PlayStation. Rezultatem jest ikoniczna konstrukcja, która zmieni sposób, w jaki gra się w gry VR”.
Pad do PlayStation VR 2 korzysta z rozwiązań znanych z DualSense oraz zapewni kilka unikalnych funkcji:
- Adaptacyjne triggery: Każdy kontroler VR (lewy i prawy) zawiera adaptacyjny przycisk, który po naciśnięciu dodaje wyczuwalnego napięcia, podobnie jak w kontrolerze DualSense. Jeśli grałeś w grę na PS5, z pewnością znasz napięcie przycisków L2 lub R2 podczas ich naciskania, na przykład podczas naciągania łuku w celu wystrzelenia strzały. Gdy wykorzystasz tę mechanikę w VR, doznania będą jeszcze silniejsze.
- Haptyczne wibracje: Nowy kontroler będzie posiadał haptyczne wibracje zoptymalizowane dla jego obudowy, dzięki czemu każde odczucie w świecie gry będzie bardziej uderzające, zróżnicowane i dopracowane. Kiedy przemierzasz skalistą pustynię lub wymieniasz ciosy w walce wręcz, poczujesz różnicę, potęgując niezwykłe wrażenia wizualne i dźwiękowe, które są tak istotne dla VR.
- Wykrywanie dotyku palców: Kontroler potrafi wykryć palce gracza bez żadnego naciskania w miejscach, w których umieszcza on kciuk, palec wskazujący lub środkowy. Dzięki temu zainteresowany może wykonywać bardziej naturalne gesty rękami podczas gry.
- Śledzenie: Kontroler VR jest śledzony przez nowy zestaw słuchawkowy VR dzięki pierścieniowi śledzącemu, który został umiejscowiony w dolnej części kontrolera.
- Przyciski akcji / analogi: Lewy kontroler zawiera jeden analog, przyciski trójkąta i kwadratu, przycisk “grip” (L1), przycisk spustu (L2) i przycisk Create. Prawy kontroler zawiera jeden analog, przyciski krzyżyka i kółka, przycisk “grip” (R1), przycisk spustowy (R2) i przycisk Options. Przycisk “grip” może być na przykład używany do podnoszenia przedmiotów w grze.
Hideaki Nishino podkreślił, że zespół inżynierów Sony zaprojektował całkowicie nowy urządzenie, by zapewnić graczom „ogromny skok” w stosunku do aktualnej generacji PlayStation VR. Sony jest zachwycone swoim sprzętem i teraz jest najważniejsze, by twórcy wykorzystywali produkt w swoich tytułach – z tego powodu prototypy kontrolerów wkrótce trafią do deweloperów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS