W weekend w Sieci zawitało zdjęcie, na którym jeden z graczy ukazał niecodzienne odkrycie – ekran startowy Demon’s Souls (PS5) po wyłączeniu HDR nie wyświetlał poprawnie czerni, przez co był niezwykle jasny.
Na jego wiadomość zareagował Alexander Battaglia z Digital Foundry, który stwierdził, że PS5 ma problem z prezentacją gier z SDR:
„PS5 w rzeczywistości nie wyświetla poprawnie oryginalnej zawartości SDR – niestety. Na pewno robi to z tytułami ze wstecznej kompatybilności. Może to doprowadzić do efektu „black crush” lub innych zmian w odwzorowaniu kolorów lub tonacji gry”.
W rozmowę włączył się kalibrator TV i technik AV, który nie ukrywał zaskoczenia wynikiem. Odwołując się do doświadczenia brytyjskiej redakcji, Battaglia wyjaśnił, że PS5 zapewnia „inną tonację i poziom czerni” w porównaniu z grami z PlayStation 4 Pro w trybie SDR.
„Jako przykład tego, co mam na myśli – mamy tendencję do uzyskiwania innego i ciemniejszego wyglądu obrazu sdr w porównaniu do obrazów sdr z naszych starszych konsol (X1X/PS4 Pro) lub obrazów XSX czy PC w SDR”.
W dyskusji pojawił się również John Linneman, który potwierdził, że jest to prawdziwa trudność dla Digital Foundry – jego zdaniem jest to prawdopodobnie problem z pełnym lub ograniczonym RGB.
https://twitter.com/Dachsjaeger/status/1376100023193251840
https://twitter.com/Dachsjaeger/status/1376220403291590660
https://twitter.com/dark1x/status/1376100950415454212
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS