ZAKOPANE. W tym roku o przyznanie “Marki Tatrzańskiej” starało się 13 podmiotów. Kapituła uznała, że certyfikat przyznany zostaje 10.
Kapituła Marki Tatrzańskiej obradowała w składzie: Edward Tybor – przewodniczący Rady Powiatu Tatrzańskiego, przewodniczący Kapituły; Andrzej Skupień – członek Zarządu Powiatu Tatrzańskiego, wiceprzewodniczący Kapituły; Helena Buńda – dyrektor Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury; Maciej Krokowski – radca prawny Powiatu Tatrzańskiego; Bogumiła Kułach – dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Białym Dunajcu; Maria Kuruc – zastępca wójta Gminy Bukowina Tatrzańska; Anna Malacina-Karpiel – dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Poroninie; Agnieszka Nowak-Gąsienica – wiceburmistrz Zakopanego; Jerzy Andrzej Laszczyk – przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Rozpatrywano 13 wniosków, w tym 4 w kategorii “artykuły spożywcze”, 6 w kategorii “wyroby i produkty rękodzielnicze” i 3 w kategorii “usługi gastronomiczne, handlowe, noclegowe i inne”.
Oto wyniki:
kategoria artykuły spożywcze
“Miodula Tatrzańska Różana” – F.H.U “U Bafii: Anita Bafia”
Herbata Tatrzańska “Czerwone Wierchy” – technolog produktu: Areta Bafia F.H.U “U Bafii: Anita Bafia”
Domowa konfitura z żurawiny bez dodatku cukru – Eco-Cafe Zieleń, Monika Jagłowska
kategoria wyroby i produkty rękodzielnicze
Katarzyna Gąsienica GĄSIENICOWA
Janina Skupień – tradycyjny haft podhalański
Franciszek Rusnak – stolarstwo, meblarstwo wyrób sań i kumoterek
Tadeusz Franosz – rzeźbiarstwo artystyczne w drewnie
kategoria usługi gastronomiczne, handlowe, noclegowe i inne
Kwiaciarnia “Maciejka” – Maciej Gąsienica-Sieczka
Usługi przewodnickie, ratownictwo górskie – Andrzej Frączysty Karbowiec
Tatra Art Moda Autorska Sp. z o. o.
Jak czytamy w protokole – “zwrócono uwagę na kształtujące się trendy marketingowe promujące region w Internecie, a w tym w mediach społecznościowych. Wskazano na konieczność kształtowania takich przekazów w oparciu o rzetelną wiedzę, gdyż nowe media stanowią znaczące źródło informacji współczesnej młodzieży. Kapituła rozważyła również obecne kategorie Marki Tatrzańskiej, w szczególności pod kątem rękodzielnictwa jako specyficznej i szerokiej kategorii. Podkreślono, iż rękodzielnik – twórca danego produktu, wyrobu reprezentować powinien przede wszystkim samego siebie, nie firmę. Poddano dyskusji sposób oceny rękodzielników oraz usług, rozpoczynających dopiero działalność w opozycji stawiając twórców i inicjatorów, którzy całokształtem swego życia wspierali tradycje, ale też rozwój Powiatu Tatrzańskiego. Pod koniec posiedzenia Kapituły, zwrócono uwagę na twórców, baców, rękodzielników z ogromnym doświadczeniem, którzy ze względu na charakter swojej pracy, bądź własną skromność nie wychodzą z inicjatywą o przyznanie Marki Tatrzańskiej. Wobec tego skierowano prośbę do gmin oraz ośrodków kultury Powiatu Tatrzańskiego, o składanie wniosków w imieniu takich osób, których życiowy dorobek zasługuje na poszanowanie i wyróżnienie.”
opr.s/ zdj. Piotr Korczak
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS