A A+ A++
O szansach i warunkach, jakie muszą zostać spełnione w kontekście uruchomienia pilotażowych kursów pociągów na linii 102, rozmawiano niedawno na spotkaniu w Medyce. Rozmowy toczyły się z udziałem przedstawicieli samorządu Podkarpacia, polskich służb granicznych, rzeszowskiego oddziału PKP PLK oraz resortów infrastruktury i finansów.

O warunkach przywrócenia kursów kolejowych na linii 102 Przemyśl – Chyrów rozmawiano niedawno w Medyce. Udział w rozmowach wzięli wicemarszałek województwa Ewa Draus, przedstawiciele polskich służb granicznych, rzeszowskiego oddziału PKP PLK i resortów infrastruktury i finansów.

fot. Biuro Prasowe UMWP
O warunkach przywrócenia kursów kolejowych na linii 102 Przemyśl – Chyrów rozmawiano niedawno w Medyce. Udział w rozmowach wzięli wicemarszałek województwa Ewa Draus, przedstawiciele polskich służb granicznych, rzeszowskiego oddziału PKP PLK i resortów infrastruktury i finansów.


O potrzebie reaktywacji kursów pociągów na nieczynnej linii kolejowej 102 mówi się od lat. Chodzi o połączenie z Przemyśla do Chyrowa na Ukrainie, przez powstające w Malhowicach przejście graniczne.

Starania w tej sprawie podejmowało m.in. „Stowarzyszenie linia 102” skupiające kolejowych pasjonatów.

Warto przypomnieć, że początki tego połączenia kolejowego sięgają 1870 roku. Wtedy zapadła decyzja o budowie infrastruktury kolejowej. Linia miała zapewnić połączenie Przemyśla z Wiedniem i Budapesztem. Właśnie nią dowożono materiał do budowy Twierdzy Przemyśl.

Jak można wyczytać w materiałach źródłowych, około 100 lat temu została w części rozebrana, a po 1954 r. funkcjonowała już jako linia jednotorowa. Od pewnego czasu trwają starania mające na celu odtworzenie przejezdności nieczynnego lat odcinka.

Niedawno rozmowy w tej sprawie odbyły się w Medyce. Ze strony samorządu Podkarpacia wzięła w nich udział wicemarszałek województwa Ewa Draus.

Rozmowy poprzedziła wizyta na polsko-ukraińskim przejściu w Malhowicach, dworcu kolejowym w Przemyślu oraz (…)

fot. Biuro Prasowe UMWP
Rozmowy poprzedziła wizyta m.in. na dworcu kolejowym w Przemyślu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOd 1 marca ruch wahadłowy na Siewnej
Następny artykułDofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w ramach środków Funduszu Pracy w roku 2023