A A+ A++

Niemieckie firmy zabezpieczają się w ten sposób licząc, że zmiana nastawienia polityków zwiększy znaczenie wodoru w branży motoryzacyjnej. Dodatkowym bodźcem może być wejście partii Zielonych do koalicji rządowej po wyborach z 26 września. Wśród niemieckich firm najbardziej zaawansowane w pracach nad wykorzystaniem wodoru jest BMW. Bawarski producent opracował prototyp auta na ogniwa wodorowe na bazie modelu X5.

BMW iX5 Hydrogen

Jürgen Guldner, wiceprezes BMW ds. programu pojazdów na wodorowe ogniwo paliwowe powiedział Reuterowi, że firma z Monachium stworzy w 2022 r. flotę prawie 100 pojazdów testowych. — Niezależnie od tego, czy do tej technologii dojdzie dzięki polityce czy popytowi, my będziemy mieli gotowy produkt — powiedział. Audi poinformowało, że wydzielono ekipę ponad 100 mechaników i inżynierów, którzy badają wykorzystanie wodorowych ogniw paliwowych przez całą Grupę Volkswagena i zbudowanie kilku prototypów aut. W 2020 r. Daimler zrezygnował z produkcji SUVa na wodorowe ogniwo paliwowe – Mercedesa GLC F-CELL. — Skupiliśmy się na napędzie elektrycznym, ale ściśle współpracujemy z naszymi kolegami od ciężarówek. Ta technologia jest stale dostępna — odparł Jörg Burzer, szef produkcji w Daimlerze, zapytany o wykorzystanie wodoru.

Mercedes GLC F-Cell

Od lat jedynie Toyota, Nissan i Honda w Japonii oraz Hyundai w Korei pracowały nad wodorowymi ogniwami paliwowymi, teraz mają europejską konkurencję. Chiny rozbudowują infrastrukturę tankowania wodoru, kilk … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRowerowa środa. Ale czy na pewno? Jak wyglądały parkingi przed starogardzkimi urzędami? [FOTO]
Następny artykułKomunikat TVN Grupa Discovery