A A+ A++

Przystanki „Hutmen”, na wysokości al. Pracy, ZDiUM przebudowuje na wiedeńskie – znacznie wygodniejsze i bezpieczniejsze dla pasażerów. 

Na Grabiszyńskiej będzie to już druga para tego typu przystanków. Wiosną minionego roku zostały przebudowane te o nazwie „Bzowa (Centrum Historii Zajezdnia)”.

Z przystanków wiedeńskich korzystamy również na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Hubskiej, Trzebnickiej, Pomorskiej i na mostach Pomorskich.

Peron wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z wózkami dziecięcymi. Rozwiązanie takie dodatkowo spowalnia ruch samochodowy i zwiększa bezpieczeństwo pieszych. 

Zakres prac na przystankach „Hutmen”

  • przystanki wiedeńskie z masy mineralno-bitumicznej;
  • chodniki i perony z kostki betonowej;
  • ścieżka rowerowa z masy mineralno-bitumicznej;
  • w bezpośredniej bliskości drzew nawierzchnię terraway oraz nawierzchnia z kostki betonowej na pomostach podwieszanych;
  • w rejonie przejść dla pieszych oraz wzdłuż peronów – pasy płytek integracyjnych kierunkowych typu STOP;
  • wiaty pięciosegmentowe ze szkła hartowanego z zabezpieczeniami pro ptasimi, nowoczesne słupki, ławki i kosze.

Galeria zdjęć

Kiedy koniec prac przy Grabiszyńskiej?

Generalnym wykonawcą prac jest firma Rotomat. Inwestycja zakończy się w październiku, a jej koszt to 2,1 mln zł.


Zobacz również

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułСША перебросили на Ближний Восток дополнительные силы для защиты Израиля – Кирби
Następny artykułAmazon zwiększa wynagrodzenia