Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 w swoim założeniu ma zmierzać do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. Za 1 mld zł mają zostać zbudowane i odbudowane przystanki kolejowe oraz wydłużone perony.
– Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 to kolejny etap likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. Za 1 mld zł zbudujemy i odbudujemy przystanki kolejowe oraz wydłużymy perony tam, gdzie obecnie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i dostępną również dla mieszkańców mniejszych miejscowości – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zobacz także
Program Ministerstwa Infrastruktury przewiduje realizację 355 zadań. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182. W ramach programu na obu listach uwzględniono budowę 177 i modernizację 178 przystanków.
W województwie śląskim ogłoszono realizację 17 inwestycji z listy podstawowej, w tym modernizację przystanków na Paruszowcu, w Niedobczycach i Niewiadomiu. Na liście jest też Wodzisław Śl. Centrum.
🚄W ramach rządowego Programu przystankowego 🚉o wartości 1⃣mld zł w woj. #śląskie ruszy realizacja:
✅1⃣7⃣inwestycji z listy podstawowej.
✅3⃣2⃣kolejne zadania oczekują na liście rezerwowej.#200przystanków #LączymyPolskę #PKP #kolej
Szczegóły na: https://t.co/VjGmBqiDnT pic.twitter.com/b1gYqZECAK— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) May 25, 2021
Najważniejsze rozwiązania programu:
Poprawa dostępności komunikacyjnej regionów poprzez:
– eliminowanie barier na przystankach dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
– rozbudowanie, przebudowanie lub zbudowanie nowych przystanków kolejowych, a także odbudowanie tych, które w przeszłości zostały zlikwidowane;
– wydłużenie peronów dla potrzeb pociągów dalekobieżnych;
– zwiększenie dostępności miejsc parkingowych dla podróżnych.
W programie wskazano lokalizacje, dla których zakres działań, w zależności od potrzeby, dotyczy budowy lub odbudowy, rozbudowy, przebudowy i modernizacji – w tym wydłużenia peronów oraz zmiany lokalizacji przystanków kolejowych.
Do wytypowania wstępnej listy zadań objętych programem przyjęto następujące kryteria:
– dostosowanie do potrzeb i uwarunkowań społecznych uwzględniających aktualną sytuację transportu kolejowego;
– deklarację przewoźników kolejowych i organizatorów publicznego transportu zbiorowego, jeśli chodzi o wykorzystywanie infrastruktury objętej programem;
– realizacja inwestycji nie powinna negatywnie oddziaływać na środowisko.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS