A A+ A++

Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 w swoim założeniu ma zmierzać do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. Za 1 mld zł mają zostać zbudowane i odbudowane przystanki kolejowe oraz wydłużone perony.

– Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 to kolejny etap likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. Za 1 mld zł zbudujemy i odbudujemy przystanki kolejowe oraz wydłużymy perony tam, gdzie obecnie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i dostępną również dla mieszkańców mniejszych miejscowości – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zobacz także

Program Ministerstwa Infrastruktury przewiduje realizację 355 zadań. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182. W ramach programu na obu listach uwzględniono budowę 177 i modernizację 178 przystanków.

W województwie śląskim ogłoszono realizację 17 inwestycji z listy podstawowej, w tym modernizację przystanków na Paruszowcu, w Niedobczycach i Niewiadomiu. Na liście jest też Wodzisław Śl. Centrum.

Najważniejsze rozwiązania programu:

Poprawa dostępności komunikacyjnej regionów poprzez:

– eliminowanie barier na przystankach dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się;

– rozbudowanie, przebudowanie lub zbudowanie nowych przystanków kolejowych, a także odbudowanie tych, które w przeszłości zostały zlikwidowane;

– wydłużenie peronów dla potrzeb pociągów dalekobieżnych;

– zwiększenie dostępności miejsc parkingowych dla podróżnych.

W programie wskazano lokalizacje, dla których zakres działań, w zależności od potrzeby, dotyczy budowy lub odbudowy, rozbudowy, przebudowy i modernizacji – w tym wydłużenia peronów oraz zmiany lokalizacji przystanków kolejowych.

Do wytypowania wstępnej listy zadań objętych programem przyjęto następujące kryteria:

– dostosowanie do potrzeb i uwarunkowań społecznych uwzględniających aktualną sytuację transportu kolejowego;

– deklarację przewoźników kolejowych i organizatorów publicznego transportu zbiorowego, jeśli chodzi o wykorzystywanie infrastruktury objętej programem;

– realizacja inwestycji nie powinna negatywnie oddziaływać na środowisko.

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSiódme miejsce Wiktorii Wołk w Taszkiencie
Następny artykułFirmy budzą się z letargu, przed nami okres postpandemicznej odbudowy