Rewolucja techniczna datowana na 2022 rok miała poprawić widowisko na torze, ułatwiając kierowcom podążanie w bliskiej odległości za rywalem. Ponadto w połączeniu z limitem budżetowym chciano doprowadzić do wyrównania sił w stawce.
Cele te osiągnięto jedynie częściowo. W pierwszym sezonie nowych przepisów manewrów wyprzedzania było stosunkowo dużo. Jednak ogromną przewagę uzyskał Red Bull Racing, który zdobył dwa mistrzostwa wśród konstruktorów z rzędu i wiele wskazuje na to, że jest na dobrej drodze po trzecie. Walka za plecami ekipy z Milton Keynes, zarówno o drugie miejsce, jak i w tzw. środku stawki jest z kolei zacięta.
Obecne przepisy obowiązywać będą jeszcze w kolejnym sezonie. Mimo że wielu podkreśla, że stabilne regulacje sprzyjają dalszemu wyrównywaniu sił, Norris uważa, iż na jakieś radykalne zmiany w układzie stawki trzeba będzie poczekać do 2026 roku, gdy wejdzie w życie zupełnie nowy zestaw przepisów.
– Myślę, że na prawdziwy przewrót musimy poczekać aż do 2026 roku – uznał Norris. – Potencjalnie mogą to być duże zmiany. W grę wchodzą przecież też nowe jednostki napędowe.
– W tej chwili różnice między zespołami to bardziej kwestia samochodów, a nie silników. Spodziewam się, że Red Bull, biorąc pod uwagę, jaką są ekipą, zachowają tę przewagę, ponieważ są teraz z przodu.
McLaren był w zeszłym roku autorem jednego z większych progresów zanotowanych w trakcie sezonu, a to i tak nie wystarczyło, żeby na poważnie zagrozić Red Bullowi. Norris ma nadzieję, że w Milton Keynes zacznie w końcu brakować dobrych pomysłów.
– Są bardzo mądrzy, pod pewnymi względami mądrzejsi [od reszty]. Teraz wystarczy, że spiszą się po prostu dobrze, jak każdy inny zespół i powinni zachować tę przewagę. Mam jednak nadzieję, że w końcu skończą im się pomysły.
– Każdy zespół trochę goni. Jeśli spojrzymy na minione dwanaście miesięcy, rozwinęliśmy się najbardziej ze wszystkich. Patrząc więc pod tym względem, możemy być zadowoleni ze swojej pracy. Nie jest to jednak wystarczające, aby rzucić im wyzwanie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS