A A+ A++

Próba Zagorska Sela – Kumrovec różni się charakterem od pierwszego dzisiejszego odcinka. Droga przez zdecydowaną większość dystansu jest bardzo wąska i kręta. Wiedzie głównie w otwartym terenie, chociaż pojawiają się wolne sekcje między zabudowaniami. Z kolei końcówka jest bardzo szybka. Metę zlokalizowano niedaleko skansenu wsi chorwackiej. Po trzech edycjach delikatnie zmieniono konfigurację – nowość stanowi pierwsze kilkaset metrów.

W próbie przed Power Stage najlepiej spisali się Ott Tanak i Martin Jarveoja. Estończycy meldowali o „dużym momencie”, ale na mecie okazali się być najszybsi. Takamoto Katsuta i Aaron Johnston stracili 1,1 s. W trójce zmieścili się Sebastien Ogier i Vincent Landais [+1,5 s].

Przygody miały dwie czołowe załogi. Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe oraz Elfyn Evans i Scott Martin wypadli z trasy na początku próby. Straty wyniosły odpowiednio 23,3 s oraz 19,6 s. Zawieszenia w obu samochodach wydają się być w porządku, choć w Hyundaiu mocno ucierpiał pakiet aerodynamiczny. Błąd popełnili również Adrien Fourmaux i Alexandre Coria. Załoga M-Sport Ford uderzyła w ogranicznik cięcia i zdemolowała zawieszenie w Pumie Rally1. Francuzom udało się usprawnić samochód, ale strata przekroczyła 15 minut.

Przed powtórką dwóch przejechanych już oesów na czele znalazł się Ogier. Jego przewaga nad Evansem wynosi 9,1 s. Neuville jest kolejną sekundę dalej.

– Bardzo trudny odcinek, więc staraliśmy się nie popełnić błędu. Widziałem szalone linie. Można tu zrobić różnicę, ale łatwo o pomyłkę – mówił Ogier.

– Śliskie miejsce. Tył odjechał. Uderzyliśmy. Samochód jest w porządku – komentował Evans.

– Gdy otrzymałem notatki, było już za późno. Szkoda, bo wszystko szło dobrze. Samochód jest w porządku – meldował Neuville.

Za prowizorycznym podium są Tanak i Jarveoja [+1.02,3]. Do piątki w miejsce Fourmaux przesunęli się Katsuta i Johnston [+1.57,1]. Miejsca zyskali także Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen [+3.53,7] oraz Gregoire Munster i Louis Louka [+4.52,8].

– Wielki moment! Wypadliśmy, ale szczęśliwie jesteśmy cali – meldował Tanak.

– Spróbowaliśmy kilku rzeczy, ale nie zadziałały. Nie czuję się najlepiej w samochodzie. Musimy coś pozmieniać – zapowiedział Katsuta.

– Szczególny odcinek, na pewno niełatwy. Tył trochę tańczy, mieliśmy sporo momentów. Przejechaliśmy – cieszył się Mikkelsen.

– Odcinek dla uzależnionych od adrenaliny. Już w Rally2 był trudny, ale w Rally1 jest niesamowicie. Wydaje się, że ciągle jestem spóźniony, ale liczba informacji jest ogromna. Wszystko dzieje się bardzo szybko. Louis daje z siebie wszystko, praktycznie nie oddycha od startu do mety – opowiadał Munster.

Trzy pozostałe miejsce w dziesiątce generalki należą do załóg dysponujących samochodami grupy Rally2. Nikołaj Griazin i Konstantin Aleksandrow [+8.27,2] pewnie prowadzą w WRC 2, w tym także wśród Challengerów. Yohan Rossel i Arnaud Dunand tracą do zespołowych kolegów z DG Sport Competition 40,4 s. Sami Pajari i Enni Malkonen [+9.40,3] jadą treningowo poza punktami WRC 2. Z kolei prowizoryczne podium tej kategorii uzupełniają Pepe Lopez i David Vazquez. Hiszpanie są ponad 2,5 minuty za Griazinem.

– Bardzo trudny oes. Łatwo o błąd. Nie ma problemu, jeśli straciliśmy czas – mówił Griazin.

– Wiele brudnych sekcji z dużą ilością błota. Bardzo trudno. Brakuje przyczepności – ocenił Rossel.

– Chyba wszyscy mieli jakieś momenty. Na początku jest strasznie dużo dziwnych linii. Nie wiem, kto to był. Cieszę się, że tu jestem – powiedział Pajari.

– Jak rollercoaster. Pierwsze raz jadę ten oes i jest szalony. Zobaczymy, co będzie na drugiej pętli – przekazał Lopez.

Jakub Matulka i Daniel Dymurski tym razem byli szóści w JuniorWRC. Drugi oes z rzędu w tej kategorii wygrali Diego Dominguez i Rogelio Penate, lepsi od Polaków o 23,5 s. Liderami pozostają Romet Jurgenson i Siim Oja.

Wyniki po OS18:

1. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1  2:25.12,0
2. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +9,1 s
3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +10,1 s
4. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +1.02,3
5. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1.57,1
6. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen Hyundai i20 N Rally1 +3.35,7
7. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +4.52,8
8. Nikołaj Griazin/Konstantin Aleksandrow Citroen C3 Rally2 +8.27,2
9. Yohan Rossel/Arnaud Dunand Citroen C3 Rally2 +9.07,6
10. Sami Pajari/Enni Malkonen Toyota GR Yaris Rally2 +9.40,3

Polecane video:

Oglądaj: Rajd Chorwacji 2024 – Sobota

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJest osobą niebinarną. “Płacząc, napisałem: nie czuję się ani mężczyzną, ani kobietą”
Następny artykułBędą zmiany w mandatach. Resort ujawnił plany