Branżowe organizacje reklamowe połączyły siły w najnowszej kampanii „Przetargowe Bingo”, która ma na celu promocję uczciwych praktyk branżowych. Efektem kampanii jest spot z aktorem Januszem Chabiorem oraz przedstawicielami świata reklamy.
Kampania promuje 10 prostych i intuicyjnych praktyk branżowych, które mają na celu pomoc w wyborze partnera marketingowego. Nie od dziś wiadomo, że dobór partnerów to kluczowe narzędzie biznesu, które może zadecydować o przewadze rynkowej i ostatecznym sukcesie biznesowym.
Głęboko wierzymy, że sukces w marketingu zaczyna się już na etapie przetargu. Dlatego dajemy uczestnikom naszego rynku praktyczne narzędzie – 10 praktyk przetargowych (skrót ze znanej rynkowi Białej Księgi), które skutecznie pomagają wybrać – skutecznego partnera biznesowego – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.
10 skutecznych zasad, o których mowa, to:
- określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury,
- zaproszenie nie więcej niż 5 agencji,
- profesjonalny i przemyślany brief,
- jawny budżet,
- briefing z każdą agencją osobno,
- adekwatny czas na opracowanie propozycji,
- timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony,
- obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen,
- negocjacje w duchu partnerstwa,
- wynagrodzenie pracy przetargowej.
Szczegóły wymienionych zasad znajdują się pod linkiem: www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo.
Organizatorem kampanii jest koalicja, w skład której wchodzą takie organizacje jak: SAR, PSML oraz IAA Polska, wspierane dodatkowe przez IAB i POR. Dotychczas w wyniku Dialogu Branżowego powstała m.in. Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej, będąca zbiorem rekomendacji i narzędzi wykorzystywanych w różnych kategoriach marketingowych.
Celem całego przedsięwzięcia jest pokazanie, że branży reklamowej zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów w taki sposób, aby stały się one powszechną praktyką.
Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, Prezes SAR.
Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML ogłosił, że jednym z celów kampanii jest dotarcie z najważniejszymi ustaleniami Białej Księgi do najważniejszych reklamodawców w Polsce i zaproszenie ich do dialogu na temat prezentowanych praktyk.
Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy, a również zasobów planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki – zapewnia Gerałtowski.
W spocie promującym kampanię zobaczymy nie tylko aktora Janusza Chabiora, ale też m.in. Olgę Kustrę-Kowalczyk (IKEA), Lenę Stryjewską (2012 agency), Dariusza Maciołka (Bank BNP Paribas), Jerzego Minorczyka (IAA Polska) czy Pawła Patkowskiego (Orange).
Reżyserem spotu był Filip Załuska, operatorem – Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, a strategię komunikacji opracowały: Anna Koszur – managing director Freundschaft oraz Agnieszka Gozdek – strategy director & partner 180heartbeats + Jung v Matt.
Za media odpowiada Mindshare Poland, za produkcję filmu – F25 Production House, a za komunikację PR – Monday Group Agencja Komunikacji.
Kampania jest częścią inicjatywy „Skuteczny Przetarg”, a w ramach całości projektu zaplanowano kampanię digital, advertoriale edukacyjne, e-mailingi oraz działania w social media prowadzone z ekspertami branżowymi.
Podczas tegorocznych obrad konkursu Innovation, 33 osobowe jury oceniało 153 zgłoszenia. Jury Innovation doceniało przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach. Głównym kryterium oceny była zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.
Członkowie IAA Polska na walnym zebraniu wyborczym wyłonili nowe władze Stowarzyszenia na lata 2023-2025. Wybrany został Zarząd, Rada Nadzorcza i Sąd Dyscyplinarny. Prezeską Zarządu IAA Polska ponownie została Agnieszka Sora, Regional Director NCE Consulting, GfK Poland.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS