A A+ A++

Branżowe organizacje reklamowe połączyły siły w najnowszej kampanii „Przetargowe Bingo”, która ma na celu promocję uczciwych praktyk branżowych. Efektem kampanii jest spot z aktorem Januszem Chabiorem oraz przedstawicielami świata reklamy.

Kampania promuje 10 prostych i intuicyjnych praktyk branżowych, które mają na celu pomoc w wyborze partnera marketingowego. Nie od dziś wiadomo, że dobór partnerów to kluczowe narzędzie biznesu, które może zadecydować o przewadze rynkowej i ostatecznym sukcesie biznesowym. 

Głęboko wierzymy, że sukces w marketingu zaczyna się już na etapie przetargu. Dlatego dajemy uczestnikom naszego rynku praktyczne narzędzie – 10 praktyk przetargowych (skrót ze znanej rynkowi Białej Księgi), które skutecznie pomagają wybrać – skutecznego partnera biznesowego – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR.

10 skutecznych zasad, o których mowa, to: 

  • określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury,
  • zaproszenie nie więcej niż 5 agencji, 
  • profesjonalny i przemyślany brief,
  • jawny budżet,
  • briefing z każdą agencją osobno,
  • adekwatny czas na opracowanie propozycji,
  • timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony,
  • obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen,
  • negocjacje w duchu partnerstwa,
  • wynagrodzenie pracy przetargowej.

Szczegóły wymienionych zasad znajdują się pod linkiem: www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo.

Organizatorem kampanii jest koalicja, w skład której wchodzą takie organizacje jak: SAR, PSML oraz IAA Polska, wspierane dodatkowe przez IAB i POR. Dotychczas w wyniku Dialogu Branżowego powstała m.in. Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej, będąca zbiorem rekomendacji i narzędzi wykorzystywanych w różnych kategoriach marketingowych.

Celem całego przedsięwzięcia jest pokazanie, że branży reklamowej zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów w taki sposób, aby stały się one powszechną praktyką.  

Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, Prezes SAR.

Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML ogłosił, że jednym z celów kampanii jest dotarcie z najważniejszymi ustaleniami Białej Księgi do najważniejszych reklamodawców w Polsce i zaproszenie ich do dialogu na temat prezentowanych praktyk. 

Chcemy promować poszanowanie zasobów, bo w rezultacie prowadzi ono do lepszych pomysłów, oszczędności czasu, pieniędzy, a również zasobów planety. Sprzyja także większej motywacji i zaangażowaniu dostawców. Nie mamy wątpliwości, że skuteczne standardy w biznesie to skuteczny partner i skuteczne wyniki – zapewnia Gerałtowski.

W spocie promującym kampanię zobaczymy nie tylko aktora Janusza Chabiora, ale też m.in. Olgę Kustrę-Kowalczyk (IKEA), Lenę Stryjewską (2012 agency), Dariusza Maciołka (Bank BNP Paribas), Jerzego Minorczyka (IAA Polska) czy Pawła Patkowskiego (Orange). 

Reżyserem spotu był Filip Załuska, operatorem – Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, a strategię komunikacji opracowały: Anna Koszur – managing director Freundschaft oraz Agnieszka Gozdek – strategy director & partner 180heartbeats + Jung v Matt. 

Za media odpowiada Mindshare Poland, za produkcję filmu – F25 Production House, a za komunikację PR – Monday Group Agencja Komunikacji. 

Kampania jest częścią inicjatywy „Skuteczny Przetarg”, a w ramach całości projektu zaplanowano kampanię digital, advertoriale edukacyjne, e-mailingi oraz działania w social media prowadzone z ekspertami branżowymi. 

Podczas tegorocznych obrad konkursu Innovation, 33 osobowe jury oceniało 153 zgłoszenia. Jury Innovation doceniało przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach. Głównym kryterium oceny była zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.

Członkowie IAA Polska na walnym zebraniu wyborczym wyłonili nowe władze Stowarzyszenia na lata 2023-2025. Wybrany został Zarząd, Rada Nadzorcza i Sąd Dyscyplinarny. Prezeską Zarządu IAA Polska ponownie została Agnieszka Sora, Regional Director NCE Consulting, GfK Poland.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJABŁONNA. 37-latek znęcał się nad partnerką. Został aresztowany
Następny artykułUNICEF. Najnowszy raport o stanie zdrowia psychicznego dzieci