ZARZĄD POWIATU ŁASKIEGO
Ogłasza I przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż na własność nieruchomości zabudowanej byłym budynkiem szkoły, internatu i stołówki, stanowiącą działkę nr 139/5 o pow. 0,5241 ha położoną w obrębie 14 miasta Łask, przy ul. Warszawskiej 13.
Działka zabudowana jest:
- budynkiem szkoły wykonanym w technologii tradycyjnej murowanej i stanowi obiekt
3-kondygnacyjny, podpiwniczony, wzniesiony przed 1939 r. w III etapach.
Etap I – Budynek parterowy, podpiwniczony. Mury piwnic z kamienia, mury przyziemia z cegły. Strop nad piwnicą sklepiony, nad parterem drewniany.
Etap II – Dobudowa i nadbudowa I piętra. Mury z cegły kratówki, stropy typu Akerman.
Etap III – Nadbudowa na całości II piętra. Mury z cegły kratówki, stropodach Akerman. Stolarka okienna PCW. Posadzki I etap – parkiet, pozostałe PCW. Tynki wewnętrzne cementowo-wapienne.
W latach 2007 – 2008 budynek poddano remontowi i termomodernizacji. Ocieplono ściany zewnętrzne styropianem gr. 14 cm, położono tynk akrylowy. Zamontowano nowe orynnowanie oraz obróbki blacharskie. Przebudowano wejście do szkoły od północy. Na dachu budynku zamontowano 2 zestawy solarów do ciepłej wody.
Powierzchnia zabudowy budynku: 333 m2, powierzchnia użytkowa: 1007 m2, kubatura: 4482 m3.
- budynkiem internatu wykonanym w technologii tradycyjnej murowanej i stanowi obiekt 3-kondygnacyjny z poddaszem użytkowym, podpiwniczony, wzniesiony w 1989 r.
Fundamenty żelbetowe, ściany piwnic z cegły pełnej, a ściany kondygnacji i ścianki działowe z cegły kratówki. Strop żelbetowy, więźba dachowa drewniana, pokrycie z blachy stalowej ocynkowanej, poddasze użytkowe z podbitką z płyt G-K. ocieplone wełną mineralną. W latach 2007-2008 budynek poddano remontowi i termomodernizacji. Wymieniono stolarkę okienną na PCW. Ocieplono ściany zewnętrzne styropianem gr. 14 cm, położono tynk akrylowy. Wymieniono balustrady balkonowe. Zamontowano nowe orynnowanie oraz obróbki blacharskie kominów. Wykonano nowy dach nad wejściem głównym oraz posadzkę z gresu na schodach wejściowych. W kotłowni wykonano zbiorniki na ciepłą wodę z solarów.
Powierzchnia zabudowy budynku: 687 m2, powierzchnia użytkowa: 1928 m2, kubatura: 8798 m3
- budynek stołówki wykonanym w technologii tradycyjnej murowanej i stanowi obiekt parterowy, podpiwniczony, połączony łącznikiem z budynkiem internatu. Budynek połączony łącznikiem z halą sportową (położony na sąsiedniej działce nie wchodzący w zakres sprzedaży).
Budynek murowany z cegły pełnej, ściany piwnic z cegły pełnej a ściany parteru i ścianki działowe z cegły kratówki. Więźba dachowa drewniana, pokrycie z blachy stalowej ocynkowanej. W latach 2008 – 2009 budynek poddano remontowi i termomodernizacji. Wymieniono stolarkę okienną na PCW. Ocieplono ściany zewnętrzne styropianem gr. 14 cm, położono tynk akrylowy. Zakonserwowano pokrycie dachu farbą. Wykonano nowe tynki na kominach i obróbki blacharskie kominów. Wykonano nowy dach nad wejściem głównym oraz posadzkę z gresu na schodach wejściowych.
Powierzchnia zabudowy budynku: 293 m2, powierzchnia użytkowa: 495 m2, kubatura: 1 633 m3.
Budynki wyposażone w instalacje: centralnego ogrzewania i ciepłej wody z lokalnej kotłowni gazowej znajdującej się w części piwnicznej internatu, która obsługuje budynek internatu, stołówki, szkoły oraz hali sportowej (położonej na sąsiedniej działce), wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, energii elektrycznej, telefonicznej i instalacji alarmowej.
Teren, na którym znajduje się w/w działka jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego zatwierdzonym Uchwałą Nr XXXV/343/13 Rady Miejskiej w Łasku z dnia 23.01.2013 roku zmieniony Uchwałą Nr XXII/246/16 Rady Miejskiej w Łasku z dnia 14.09.2016 roku . Według w/w planu nieruchomość położona jest na terenie oznaczonym symbolem 3Uo. Są to tereny przeznaczone pod:
– zabudowę usługową z zakresu oświaty wraz z niezbędnymi do jej funkcjonowania budynkami administracyjnymi i gospodarczymi (przeznaczenie podstawowe w ramach którego ustala się adaptację i rozwój funkcji oświaty);
– inne usługi publiczne i niepubliczne, funkcję mieszkaniową oraz obiektów, urządzeń i sieci infrastruktury technicznej służących realizacji funkcji zgodnych z przeznaczeniem podstawowym i dopuszczalnym (przeznaczenie dopuszczalne).
Teren leży w strefie częściowej ochrony konserwatorskiej, strefie ochrony widokowej, a od ul. Warszawskiej w strefie ochrony stanowiska archeologicznego i ścisłej ochrony konserwatorskiej.
Budynki mają sporządzone świadectwa charakterystyki energetycznej.
Zgodnie ze świadectwem charakterystyki energetycznej z dnia 27.07.2023 r., nr SCHE/5148/114/2023 dla budynku szkoły:
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową wynosi EU = 48,16 kWh (m² x rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową wynosi EK = 106,13 kWh (m² x rok)
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną wynosi EP = 154,36 kWh/(m² x rok).
- jednostkowa wielkość emisji CO2 wynosi ECO2=0,003tCO2/(m2 x rok)
- udział odnawialnych źródeł energii w rocznym zapotrzebowaniu na energię końcową wynosi UOZE=0,00%.
Zgodnie ze świadectwem charakterystyki energetycznej z dnia 27.07.2023 r., nr SCHE/5148/113/2023 dla budynku internatu:
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową wynosi EU = 103,89 kWh (m² x rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową wynosi EK = 239,79 kWh (m² x rok)
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną wynosi EP = 335,16 kWh/(m² x rok).
- jednostkowa wielkość emisji CO2 wynosi ECO2=0,06tCO2/(m2 x rok)
- udział odnawialnych źródeł energii w rocznym zapotrzebowaniu na energię końcową wynosi UOZE=0,00%.
Zgodnie ze świadectwem charakterystyki energetycznej z dnia 27.07.2023 r., nr SCHE/5148/112/2023 dla budynku stołówki:
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową wynosi EU = 71,54 kWh (m² x rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową wynosi EK = 164,32 kWh (m² x rok)
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną wynosi EP = 219,40 kWh/(m² x rok).
- jednostkowa wielkość emisji CO2 wynosi ECO2=0,04tCO2/(m2 x rok)
- udział odnawialnych źródeł energii w rocznym zapotrzebowaniu na energię końcową. wynosi UOZE=0,00%.
Nieruchomość usytuowana jest w centralnej części miasta Łask, pomiędzy ulicą Warszawską i Objazdową. Nieruchomość jest ogrodzona i zagospodarowana (utwardzone ciągi komunikacyjne, dojścia i dojazdy, zieleń ozdobna). Dojazd od ulicy Objazdowej i Warszawskiej. Posiada dostęp do infrastruktury sieciowej: przyłącze elektroenergetyczne, wodociągowe, gazowe i kanalizacyjne.
Zgodnie z księgą wieczystą SR1L/00009074/0 stanowi własność Powiatu Łaskiego. Nieruchomość jest wolna od obciążeń. Budynek główny szkoły, budynek stołówki, budynek internatu wraz z udziałem wynoszącym 482343/489990 części nieruchomości wspólnej działki gruntu o nr 139/5 został oddany w trwały zarząd Międzyszkolnemu Ośrodkowi Sportowemu w Łasku oraz w udziale wynoszącym 7647/489990 części nieruchomości wspólnej działki gruntu o nr 139/5 Centrum Usług Wspólnych Powiatu Łaskiego. Trwały zarząd zostanie wygaszony przed zawarciem aktu notarialnego.
W umowie sprzedaży nieruchomość zostanie obciążona:
– nieodpłatną służebnością gruntową polegającą na prawie przejazdu i przechodu na czas nieokreślony na rzecz każdoczesnego właściciela działki nr 139/6 w obrębie 14 miasta Łask.
– nieodpłatną służebnością polegającą na prawie korzystania z centralnego ogrzewania i ciepłej wody z lokalnej kotłowni gazowej znajdującej się w części piwnicznej internatu do celu zapewnienia ogrzewania hali sportowej na czas nieokreślony na rzecz każdoczesnego właściciela hali sportowej położonej na działce nr 139/6 w obrębie 14 miasta Łask.
Nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się ze stanem prawnym i faktycznym, nieruchomości oraz jej aktualnym sposobem zagospodarowania oraz możliwym przyszłym sposobem zagospodarowania.
Sposób rozliczania kosztów eksploatacji paliwa gazowego z lokalnej kotłowni gazowej znajdującej się w części piwnicznej internatu dla potrzeb ogrzewania hali sportowej znajdującej się na działce nr 139/6 w obrębie 14 miasta Łask na podstawie kalkulacji faktycznie poniesionych kosztów wyliczonych dla całego obiektu (szkoła, internat, stołówka i hala sportowa) na podstawie faktur wystawionych przez dostawcę paliwa gazowego proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni do czasu zainstalowania podliczników dla hali sportowej. Po zainstalowaniu podliczników na podstawie odczytów z ciepłomierzy z zastosowaniem stawek opłat z faktur wystawionych przez dostawcę paliwa gazowego. Wszelkie pozostałe stałe koszty ogrzewania podlegają podziałowi pomiędzy Powiat Łaski a Nabywcę w stosunku 50:50. Powiat Łaski zastrzega sobie korzystanie z lokalnej kotłowni gazowej wykorzystywanej na potrzeby ogrzewania hali sportowej do czasu zapewnienia odrębnego źródła ogrzewania hali sportowej z zapleczem (w terminie do 18 miesięcy od dnia podpisania aktu notarialnego).
Sposób rozliczania kosztów eksploatacji za podgrzanie zimnej wody dla potrzeb hali sportowej znajdującej się na działce nr 139/6 w obrębie 14 miasta Łask na podstawie kalkulacji ze średniego miesięcznego zużycia ciepłej wody z ostatnich 5 lat dla potrzeb hali sportowej na podstawie kalkulacji kosztu ogrzania m3 zimnej wody – do czasu zapewnienia odrębnego podgrzania zimnej wody.
Cena wywoławcza wynosi 6 813 200,00 zł
Część jawna przetargu odbędzie się w dniu 20.12.2023 r. o godz. 10.00 w Starostwie Powiatowym w Łasku, ul. Południowa 1.
Przystępujący do przetargu powinien pod rygorem niedopuszczenia do udziału w nim, wpłacić organizatorowi przetargu wadium w formie pieniężnej z podaniem numeru działki. Wadium winno być wniesione na konto Powiatu Łaskiego nr 47 9263 0000 0516 2547 2005 0001 Bank Spółdzielczy w Poddębicach Oddział w Łasku do dnia 15.12.2023 r. (włącznie). Za datę wniesienia wadium uważa się wpływ wymaganej kwoty na wyżej wskazany rachunek.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które wpłacą wadium oraz złożą oferty.
Oferty należy składać do dnia 15.12.2023 r. do godz. 15.00 w zamkniętych kopertach w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Łasku przy ul. Południowej 1, 98-100 Łask z dopiskiem „I Przetarg nieograniczony (pisemny) na sprzedaż nieruchomości położonej w Łasku przy ul. Warszawskiej 13”
Przed przystąpieniem do przetargu uczestnicy powinni przedstawić dowód tożsamości, a w odniesieniu do podmiotów gospodarczych wpis do rejestru oraz właściwe pełnomocnictwa osób reprezentujących te podmioty.
Istnieje możliwość obejrzenia przedmiotu sprzedaży po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z pracownikami Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Łasku ul. Narutowicza 17, II piętro, pokój nr 2 i 7, lub pod numerem tel. 43 676 30 64, 43 676 30 65.
Termin do złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r o gospodarce nieruchomościami upłynął z dniem 15.09.2023 r. Jest to pierwszy przetarg na sprzedaż nieruchomości stosownie do art. 39 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Poprzednie przetargi na sprzedaż nieruchomości odbyły się 09.12.2022 r. i 24.03.2023 r. i zakończyły wynikiem negatywnym (brak ofert), a ww. termin wynikający z art. 34 ust 1 pkt 1 i 2 upłynął z dniem 16.09.2022 r.
Wadium wpłacone przez nabywcę zalicza się na poczet ceny. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi na podane konto, w terminie 3 dni od dnia zamknięcia przetargu. Cena osiągnięta w przetargu pomniejszona o wpłacone wadium winna być przez nabywcę uregulowana nie później niż 3 dni przed zawarcia aktu notarialnego. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się nabywcy od zawarcia umowy notarialnej.
Koszty notarialne oraz związane z wpisem w księdze wieczystej ponosi nabywca.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Łasku, ul. Narutowicza 17, II piętro, pokój nr 2 i 7, tel. 43 676-30-64 i 43 676-30-65.
Organizator przetargu zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.
Ogłoszenie o przetargu oraz regulamin pracy komisji przetargowej wywiesza się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łasku przy. ul. Południowej 1 oraz w siedzibie zlokalizowanej przy ul. Narutowicza 17 oraz publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łasku oraz na stronie internetowej Powiatu Łaskiego. Wyciąg z ogłoszenia o przetargu zamieszcza się w prasie codziennej ogólnokrajowej „Monitorze Urzędowym”. Informacja o ogłoszeniu przetargu podaje się do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, a także na stronach internetowych.
Szczegółowe warunki i kryteria wyboru Oferenta
I. Podstawa prawna do wszczęcia postępowania przetargowego:
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610, poz. 1615 i poz. 1933).
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344, poz. 1113, poz. 1463, poz. 1506, poz. 1688, poz. 1762 i poz. 1906,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213);
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 z 2023 r. poz. 572),
- Uchwała Nr L/286/22 Rady Powiatu Łaskiego z dnia 31 marca 2022 roku w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Łaskiego, położonej w obrębie 14 miasta Łask.
- Uchwała nr LXVII/394/23 Rady Powiatu Łaskiego z dnia 27 lipca 2023 roku w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu Łaskiego.
II. Przedmiot przetargu
- Przedmiotem I przetargu pisemnego nieograniczonego jest sprzedaż nieruchomości gruntowej zabudowanej stanowiącą działkę nr 139/5 o pow. 0,5241 ha położoną w obrębie 14 miasta Łask, przy ul. Warszawskiej 13.
III. 1. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 6 813 200,00 zł (słownie: sześć milionów osiemset trzynaście tysięcy dwieście złotych 00/100).
- Wadium wynosi 340 660,00 zł (słownie: trzysta czterdzieści tysięcy sześćset sześćdziesiąt złotych 00/100).
- Postąpienie wynosi nie mniej niż 68 132,00 zł (słownie: sześćdziesiąt osiem tysięcy sto trzydzieści dwa złote 00/100).
IV. Tryb i forma przeprowadzenia przetargu:
- Przetarg odbędzie się w formie I przetargu pisemnego nieograniczonego.
- Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłata wadium do dnia 15.12.2023 r. na rachunek bankowy Powiatu Łaskiego 47 9263 0000 0516 2547 2005 0001 w kwocie 340 660,00 zł (słownie: trzysta czterdzieści tysięcy sześćset sześćdziesiąt złotych 00/100). Za termin wpłaty wadium przyjmuje się datę wpływu kwoty wadium na wskazany wyżej rachunek bankowy Powiatu Łaskiego. Wadium wniesione przez Oferenta, który zostanie wyłoniony w przetargu zaliczone będzie na poczet ceny nabycia nieruchomości.
- Wadium wpłacone przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi na podane konto w terminie 3 dni od dnia zakończenia przetargu lub jego odwołania, zamknięcia przetargu, wyboru oferty lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym
- Uczestnik przetargu, który przetarg wygrał, zostanie zawiadomiony w ciągu 21 dni od daty zamknięcia przetargu o miejscu i terminie zawarcia umowy notarialnej. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia
- Wpłata ceny nabycia nieruchomości pomniejszona o wpłacone wadium winna nastąpić nie później niż na 3 dni przed zawarciem umowy
- Uczestnikowi przetargu, który nie uiścił opłaty w wyżej wymienionym terminie, jak również który nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu, o którym mowa w pkt. 5 nie przysługuje roszczenie o przeniesienie prawa własności nieruchomości, a wadium nie podlega zwrotowi.
- Koszty związane z nabyciem nieruchomości /opłaty notarialne, sądowe/ ponosi nabywca nieruchomości.
- Oferty przygotowane w sposób określony w niniejszym dokumencie należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób:
– : „I Przetarg nieograniczony (pisemny) na sprzedaż nieruchomości położonej w Łasku przy ul. Warszawskiej 13”
w terminie do dnia 15.12.2023 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Łasku przy ul. Południowej 1, 98-100 Łask lub przesłać na w/w adres Starostwa Powiatowego we wcześniejszym terminie, zapewniającym dotarcie przesyłki do adresata w terminie określonym na złożenie ofert. Decyduje data i godzina dostarczenia oferty.
- Do przetargu zostaną zakwalifikowane oferty:
1) Odpowiadające warunkom przetargu i złożone w terminie.
2) Kompletne i zawierające pełny zakres danych wymaganych prawem i warunkami przetargu.
3) Czytelne dla sprzedającego i nie budzące wątpliwości co do ich treści.
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość kierowania na piśmie dodatkowych pytań do oferentów w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących złożonych ofert.
- Ogłoszenie wyników przetargu nastąpi po wyborze najkorzystniejszej oferty, w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łasku i tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Łasku.
- Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi oferent.
- Oferent może zwrócić się pisemnie o wyjaśnienie, dotyczące warunków przetargu, z wątpliwościami związanymi ze sposobem przygotowania oferty. Wyjaśnienia będą udzielane na piśmie, gdy zapytanie wpłynie najpóźniej na 7 dni przed ostatecznym terminem złożenia ofert.
- Organizator przetargu zastrzega sobie prawo do zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
V. Tryb rozpatrywania ofert
1.Przetarg prowadzić będzie komisja przetargowa powołana przez Zarząd Powiatu Łaskiego.
2.Przetarg będzie przeprowadzony dwuetapowo z częścią jawną i niejawną.
3.W części jawnej dokonana zostanie ocena czy oferta spełnia następujące wymagania:
1) odpowiada warunkom przetargu,
2) złożona została w wyznaczonym terminie,
3) jest kompletna i zawiera pełny zakres danych wymaganych w „Szczegółowych warunkach i kryteriach wyboru”,
4) jest czytelna i nie budzi wątpliwości co do jej treści.
4. W części niejawnej wyłoniony zostanie oferent, który uzyskał najwyższą cenę. Szczegółowy tryb działania komisji przetargowej określa „Regulamin pracy komisji”.
5. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
VI. Wymogi i zakres przedmiotowy składanej oferty
- Oferta powinna zawierać:
1) imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot;
2) jeżeli oferent prowadzi na dzień złożenia oferty działalność gospodarczą – załączone aktualne potwierdzenie aktywnego wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej lub aktualny odpis lub wydruk z KRS;
3) datę sporządzenia oferty;
4) oświadczenie, że oferent zapoznał się, ze stanem faktycznym i prawnym nabywanej nieruchomości i nie zgłasza do niej zastrzeżeń;
5) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń;
6) oświadczenie o zobowiązaniu się nabywcy o nieprowadzeniu działalności oświatowej w zakresie szkół ponadpodstawowych na przedmiotowej nieruchomości;
7) oświadczenie o zobowiązaniu się nabywcy do wykonania odrębnego przyłącza energii elektrycznej dla potrzeb budynku szkoły;
8) oferowaną cenę wyższą od wywoławczej (liczbowo i słownie z podaniem waluty) i sposób jej zapłaty;
9) kopię dowodu wpłaty wadium;
10) informację o numerze rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, w przypadku gdy uczestnik nie wygra przetargu lub w przypadku odwołania przetargu, unieważnienia przetargu, zakończenia przetargu wynikiem negatywnym
11) w przypadku składania oferty pisemnej przez oferenta pozostającego w związku małżeńskim:
– oświadczenie o obowiązującym ustroju majątkowym małżeńskim,
– oświadczenie określające majątek (wspólny, osobisty), do którego ma nastąpić nabycie nieruchomości.
W przypadku nabycia nieruchomości do majątku wspólnego warunkiem dopuszczenia do przetargu będzie uczestnictwo obojga małżonków w przetargu lub przedłożenie zgody drugiego małżonka na dokonanie czynności prawnych związanych z udziałem w przetargu, wyrażonej w formie pisemnej. Jeżeli nabycie nieruchomości ma nastąpić do majątku odrębnego, warunkiem dopuszczenia do przetargu będzie przedłożenie wypisu aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową małżeńską, albo odpis orzeczenia sądowego ustanawiającego rozdzielność majątkową lub pisemne oświadczenie obojga małżonków o nabywaniu nieruchomości do majątku osobistego jednego z nich, z podpisami poświadczonymi notarialnie.
- Złożona przez Oferenta oferta oraz wszystkie załączniki powinny być podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta i jego reprezentacji albo przez osoby upoważnione do zawarcia umowy dzierżawy zgodnie ze statutem Oferenta oraz aktualnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego.
- Wszystkie dokumenty i oświadczenia wymagane niniejszym przetargiem mogą być złożone w oryginale lub kopii, w sytuacji gdy dokument będzie złożony w kopii wymagane jest jego potwierdzenie za zgodność z oryginałem przez osoby umocowane do reprezentowania Oferenta zgodnie ze statutem Oferenta oraz aktualnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego.
- Ofertę wraz z załącznikami należy przygotować w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę, w przeciwnym razie zostanie wykluczony z postępowania przetargowego.
- Każda zapisana strona oferty musi być oznaczona kolejnymi numerami. W przypadku poprawek lub zmian w tekście oferty wymagane jest ich własnoręczne parafowanie przez osoby podpisujące ofertę.
- Cudzoziemcy mogą brać udział w przetargu na warunkach określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278).
- Kryteria oceny ofert:
– oferowana cena nabycia
VII. Dodatkowe informacje
- Przystępujący do przetargu powinni zapoznać się we własnym zakresie i na własna odpowiedzialność ze stanem prawnym i faktycznym przedmiotu przetargu, w tym z jego parametrami, aktualnym oraz możliwym przyszłym sposobem zagospodarowania. Rozpoznanie wszelkich warunków faktycznych i prawnych leży w całości po stronie przystępującego do przetargu.
- Nabywca zobowiązuje się do wykonania odrębnego przyłącza energii elektrycznej dla potrzeb budynku szkoły.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS