A A+ A++

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły wyniki przetargu na modernizację stacji Limanowa w ramach projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz”. Różnica cenowa między złożonymi ofertami przez różnych wykonawców jest niewielka.

Pod koniec stycznia zarządca infrastruktury PKP-PLK poinformował, że na sfinansowanie zamówienia podstawowego zamierza przeznaczyć 206 640 275,64 zł brutto. Do spółki wpłynęło dziewięć ofert w wysokości od 356 683 378,27 zł brutto (konsorcjum Track Tec Construction, Polbud – Pomorze) do 479 085 000 zł brutto (konsorcjum PORR, Trakcja System).

– Po przeprowadzeniu aukcji elektronicznej jako najkorzystniejsza okazała się oferta w wysokości 335 749 939 zł brutto złożona przez spółkę Skanska. Różnice między kolejnymi ofertami są niewielkie. PKP PLK drugą najniższą ofertę złożoną przez spółkę ZUE (335 949 986,98 zł brutto) oceniła na 99,9404530473 pkt, a kolejną złożoną przez konsorcjum PORR, Trakcja System (335 949 987 zł brutto) zarządca ocenił na 99,9404530413 pkt – informuje kolejowyportal.pl

W postępowaniu dwie oferty zostały odrzucone.

Zamówienie obejmuje prace na stacji Limanowa oraz na odcinku o długości blisko 3,5 km. Jest to m.in. budowa nowych torów, dwóch peronów i przejść podzieminych na stacji, z uwzględnieniem dostępności dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach zadania przewidziano również nowy układ komunikacyjny – budowę dwóch wiaduktów oraz trzech mostów, nowe drogi dojazdowe i chodniki, a także prace w zakresie sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki i sterowania ruchem kolejowym. PKP PLK S.A. podkreśla, że będzie to ważny fragment zmodernizowanej linii kolejowej 104.

Zobacz również:

Czas przewidziany na wykonanie zadania to dwa lata, liczone od daty zawarcia umowy.

Modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz stanowi pierwszą część projektu „Podłęże – Piekiełko”. Całe zadanie podzielone zostało na kilka etapów, a prace w ramach niektórych z nich już trwają – m.in. w Nowym Sączu, Chełmcu, Klęczanach czy też na trasie z Rabki-Zdroju do Mszany Dolnej.

Drugą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest budowa nowej linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża w kierunku południowym: do Tymbarku i Mszany Dolnej – czyli do modernizowanej linii kolejowej nr 104. 

Po zakończeniu inwestycji, czas przejazdu między Krakowem a Nowym Sączem skróci się do ok. godziny. W ten sposób subregion nowosądecki zyska szybkie połączenia ze stolicą województwa, a mieszkańcy miasta oraz okolicznych powiatów uzyskają nowe szanse rozwojowe. Natomiast czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego będzie mógł wynieść niewiele ponad 1,5 godziny.

Przypomnijmy, że 8 marca 2024 r. w obecności ministra i wiceministra infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości przeszło 1,9 mld zł netto na modernizację odcinka pomiędzy Limanową, a bocznicą Klęczany.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWcielił się w Ralpha Kaminskiego. Komentarze widzów zdumiewają
Następny artykułNocą można zobaczyć więcej. Przekonuje o tym Michał Korta, fotograf [ZDJĘCIA]