A A+ A++

Ogłoszono przetarg na budowę pierwszego odcinka linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”, który połączy Szczyrzyc z Tymbarkiem. Inwestycja ma być ukończona w 2029 roku.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na realizację pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Prace obejmą budowę torów pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem, które będą przebiegać przez dwa tunele, wiadukty oraz mosty. Szacowany koszt inwestycji to ponad 2 miliardy złotych netto, finansowane z budżetu państwa. Cały odcinek ma być gotowy w 2029 roku.

O inwestycji poinformowano dzisiaj (4 września) podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Zakopanem, w której udział wzięli minister Infrastruktury Dariusz Klimczak oraz Prezes PKP PLK Piotr Wyborski. Projekt „Podłęże-Piekiełko” ma na celu poprawę dostępności transportowej w Małopolsce poprzez modernizację oraz budowę nowych połączeń kolejowych, co znacząco skróci czas podróży z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza.

Pierwszy odcinek linii kolejowej nr 622 połączy nowo projektowaną stację Szczyrzyc z istniejącą stacją Tymbark na modernizowanej linii nr 104 (Chabówka – Nowy Sącz). Nowa trasa, licząca 8 kilometrów, zostanie dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 120 km/h dla pociągów towarowych. W ramach projektu powstaną dwa tunele (o długościach 3,8 km i 1 km), mosty i wiadukty, a wszystkie skrzyżowania z drogami lokalnymi będą bezkolizyjne.

Zobacz również:

Pośrodku nowo budowanego odcinka powstanie nowy przystanek kolejowy Stróża koło Dobrej, który zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na peronie zostaną zainstalowane wiaty, ławki, gabloty informacyjne oraz stojaki rowerowe, co umożliwi szybki dojazd m.in. do Limanowej, Mszany Dolnej i Gdowa.

Budowa odcinka Szczyrzyc – Tymbark to pierwszy etap projektu „Podłęże-Piekiełko”, który jest największą inwestycją kolejową na południu Polski. Równocześnie trwają prace przy modernizacji linii kolejowej nr 104 (Chabówka – Nowy Sącz) na odcinkach Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz oraz Chabówka – Rabka Zaryte. Zakończenie pierwszych fragmentów modernizacji zaplanowano na przyszły rok, a całość inwestycji, łącząca Kraków z Podhalem i Sądecczyzną, zostanie ukończona do 2030 roku. Nowa linia pozwoli skrócić czas podróży z Krakowa do Nowego Sącza do około 60 minut, a do Zakopanego – do 90 minut.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie: www.podleze-piekielko.pl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Ukraina od razu by zmiękła”. Sławomir Mentzen o swoim nowym pomyśle
Następny artykułЕсть “признаки подтяжки”: пластический хирург “оценил” помолодевшее лицо Брэда Питта (видео)