A A+ A++

Za pośrednictwem profilu zaufanego możemy zalogować się do systemu usług, wśród których znajdziemy m.in. podpis elektroniczny (podpis zaufany), którego możemy użyć zamiast podpisu własnoręcznego w placówce urzędu.

Z powodu prac serwisowych profil zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od godz. 20) do soboty 20 stycznia (do godz. 16). W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego – poinformowało w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Profil zaufany – o tym warto wiedzieć

Profil zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. By to zrobić, należy wypełnić formularz o założenie PZ w systemie bankowości elektronicznej banku, z którego usług korzysta obywatel. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. Na podany adres mailowy zostanie przesłane potwierdzenie założenia konta.

Można także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie jest wysyłany przez internet, kiedy rejestrowane jest konto. Natomiast dane trzeba potwierdzić osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą).

“Pracownik punktu potwierdzającego poprosi o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony wniosek i poprosi o jego podpisanie” – wyjaśnił resort cyfryzacji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKomplet medali w Mistrzostwach Województwa w Szachach Klasycznych
Następny artykułWybory samorządowe odbędą się w kwietniu. Premier ogłosił daty