Za pośrednictwem profilu zaufanego możemy zalogować się do systemu usług, wśród których znajdziemy m.in. podpis elektroniczny (podpis zaufany), którego możemy użyć zamiast podpisu własnoręcznego w placówce urzędu.
Z powodu prac serwisowych profil zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od godz. 20) do soboty 20 stycznia (do godz. 16). W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego – poinformowało w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Profil zaufany – o tym warto wiedzieć
Profil zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. By to zrobić, należy wypełnić formularz o założenie PZ w systemie bankowości elektronicznej banku, z którego usług korzysta obywatel. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. Na podany adres mailowy zostanie przesłane potwierdzenie założenia konta.
Można także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie jest wysyłany przez internet, kiedy rejestrowane jest konto. Natomiast dane trzeba potwierdzić osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą).
“Pracownik punktu potwierdzającego poprosi o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony wniosek i poprosi o jego podpisanie” – wyjaśnił resort cyfryzacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS