A A+ A++
Miasto dopięło swego. Pomieszczenia na Spokojnej 2 wynajęło z wolnej ręki od firmy Orion, kiedy biurowiec jeszcze nie zaczął się budować. Po krytyce ze strony radnych PiS oraz uznaniu przez Urząd Zamówień Publicznych, że w ten sposób doszło do złamania przepisów, ratusz wycofał się z umowy, a trwające latami postępowanie przed rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych zakończyło się orzeczeniem, że jednak nie doszło do złamania prawa

W sumie 170 pracowników Urzędu Miasta Lublin zajmie pomieszczenia w biurowcu przy ul. Spokojnej 2. W nowej siedzibie działa już m.in. Urząd Stanu Cywilnego.


Jako pierwsi pracę w nowej lokalizacji przy ul. Spokojnej zaczęli na przełomie kwietnia i maja pracownicy Biura Obsługi Inwestorów oraz Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Do nowej lokalizacji przeniósł się także Urząd Stanu Cywilnego, gdzie mieszkańcy mogą osobiście zgłosić urodzenie dziecka i sporządzić aktu zgonu. Przypomnijmy, że to jedyne, oprócz odbioru dowodu osobistego czynności, które urząd, pomimo trwającej epidemii koronawirusa, prowadzi w sposób bezpośredni.

Do czerwca ze starego budynku przy ul. Leszczyńskiego 20 przeniosą się kolejne jednostki. Chodzi o Wydział Spraw Administracyjnych, Wydział Zdrowia i Profilaktyki oraz Biuro Prawne. Wydziały i biura zajmą drugie piętro budynku przy ul. Spokojnej 2. Wynajmowana przez urząd powierzchnia to 3,2 tys. metrów kwadratowych. Jej część stanowi przestronna sala do obsługi klientów. – Nowa siedziba urzędu jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami – podkreśla Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

Docelowo ze starego biurowca przy ul. Leszczyńskiego 20 mają się wyprowadzić wszystkie wydziały. W jego miejscu powstanie nowy budynek o ponad 6 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Planowany obiekt przy ulicy Leszczyńskiego będzie mieć 7 kondygnacji oraz parking podziemny. Budowa ma skomasować lokalizację miejskich biur i wydziałów. Obecnie wraz z Biurami Obsługi Mieszkańców jest ich aż 34. – W tegorocznym budżecie miasto przeznaczy środki na rozbiórkę starego budynku i opracowanie projektu nowego obiektu. Biurowiec ma być gotowy do końca 2023 roku – dodaje M. Głazik. GR

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułXbox Series X – 4K w 60 kl./s standardem, ale nie gwarantowanym
Następny artykułZawiadomienie do prokuratury ws. maseczek, które nie spełniają norm