Zaznaczył
przy tym, że nie oznacza to zwolnienia pełnomocnika rządu ds. CPK,
którym pozostanie Maciej Lasek. Zresztą, to właśnie on od
momentu objęcia funkcji sekretarza stanu w MFiPR nie ukrywał, że
wydzielenie CPK i PKP z MI jest nielogiczne.
– Chcemy
wywiązać się tak naprawdę z oczekiwań Polaków względem rozwoju
polskiej infrastruktury. Dla
nas projekt nowego lotniska i Kolei Dużych Prędkości to nie są
sprawy nowe. Uważamy, że to powinien być jeden z elementów
systemu transportowego kraju – mówił
Dariusz
Klimczak i zapewnił, że trwa właśnie ustalenie kluczowych
szczegółów budowy i przyszłego funkcjonowania CPK.
– Chciałbym,
żebyśmy to właśnie wspólnie, pod zezwoleniem premiera i pod jego
kierownictwem, po zgodzie wszystkich liderów, ogłosili, jak ma
wyglądać kaskadowość działań, harmonogram itd. – mówił Dariusz Klimczak.
CPK kosztowny, ale ma być
Jak ujawnił wcześniej Maciej Lasek podczas jednego z wystąpień sejmowych, na program lotniskowy CPK wydano dotychczas 708 mln złotych, na część kolejową 496 mln zł, a na komunikację i marketing – 27 mln.
CPK to
planowany węzeł przesiadkowy między W … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS