A A+ A++

Przepisy na sezon 2025 wciąż nie zostały uchwalone. Początkowo sądzono, że hybrydowe samochody Rally1 pozostaną w stawce do końca kampanii 2026. Jednak FIA wraz ze swoją grupą roboczą postanowiły przyspieszyć niektóre zmiany, zapowiadając coś na kształt dwóch lat przejściowych.

Propozycje istotnych modyfikacji aut Rally1 – usunięcie komponentu elektrycznego, zmniejszenie mocy oraz pakietu aerodynamicznego – spotkały się najpierw z zaskoczeniem trzech fabrycznych ekip wystawiających rajdówki królewskiej klasy, a następnie wywołały ich sprzeciw.

Rozmowy wszystkich zainteresowanych wciąż trwają. Regulacje powinny zostać przedstawione Światowej Radzie Sportów Motorowych już za miesiąc. Kolejne dyskusje odbywać się będą przy okazji ruszającego dziś Rajdu Portugalii.

Czytaj również:

Latvala, dowodzący zespołem Toyoty, zdradził jednak, że wbrew pierwotnym zapowiedziom FIA, nie spodziewa się istotnych zmian w odniesieniu do technicznych aspektów samochodów Rally1.

– Myślę, że będą kolejne spotkania i krok po kroku będziemy posuwać rzeczy naprzód – przyznał Latvala w rozmowie z Motorsport.com. – Mam nadzieję, że pod koniec tego miesiąca powoli będziemy wiedzieć na czym stoimy.

– Jeśli dobrze rozumiem, więcej uwagi idzie teraz na sezon 2027, czyli pracujemy w szerszej perspektywie. Wszyscy producenci zjednoczyli się, mówiąc, iż nie powinniśmy zmieniać zbyt wiele z myślą o przyszłym sezonie i ja takich zmian się nie spodziewam. Takie są oczekiwanie, ale nic nie zostało potwierdzone.

– Myśląc w perspektywie krótkoterminowej, chcemy, aby wszystkie zespoły pozostały zaangażowane i musimy uniknąć generowania kosztów. Opracowanie przepisów na 2027 rok jest dużo ważniejsze niż zmiany na sezon 2025.

Czytaj również:

Latvala z optymizmem spogląda na opracowywane przepisy na 2027 rok. Samochody mają być oparte na konstrukcji rurowej oraz być może wspólnej platformie. Sugerowana moc to 330 koni mechanicznych. Opracowanie i stworzenie auta ma być możliwe zarówno dla producentów, jak i prywatnych tunerów.

– Wiem, że toczą się dyskusje na temat sezonu 2027 i jestem pozytywnie nastawiony. Wygląda to dobrze, ale sprawy posuwają się powoli. Im szybciej będziemy mieć jak najwięcej informacji, tym lepiej.

Czytaj również:

Polecane video:

Oglądaj: Rajd Portugalii 2024 – Odcinek testowy

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTe 3 rodzaje manicure to hity sezonu. Ich wykonanie jeszcze nigdy nie było tak proste
Następny artykułMicrosoft i OpenAI przekazują 2 miliony dolarów na walkę z przedwyborczymi deepfake’ami