A A+ A++

“Przenieś swoją firmę do internetu. Zarabiaj na e-handlu” to rządowy projekt biznesowy skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorców posiadających sklepy stacjonarne. Ministerstwo Rozwoju wskazało, że inicjatywa ma zachęcić firmy, które do tej pory nie prowadziły sprzedaży e-commerce, do współpracy z platformami sprzedaży internetowej.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO

Jak podkreśliła wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz, w obecnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, kiedy wszyscy musimy stosować się do obostrzeń i zostać w domu, zakupy przez internet stają się skuteczną i przede wszystkim bezpieczną alternatywą. – Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu – powiedziała Emilewicz, cytowana w komunikacie resortu.

Wicepremier dodała, że dzięki sprzedaży internetowej i pracy kurierów e-przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów, a korzyści z tego są obopólne. – Wiele małych, średnich i dużych firm korzysta już z wielu rozwiązań zawartych w tarczy antykryzysowej, przygotowanej przez polski rząd. Pozwalają one ochronić miejsca pracy i zachować płynność finansową – zaznaczyła.

Restart gospodarki

Według Emilewicz “przeniesienie swojego biznesu do internetu” może też być jednym ze sposobów na przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. – Jest to korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, który zachowa możliwość sprzedaży swoich produktów, jak i obywatela. Zakupy może zrobić w sposób łatwy, szybki i przede wszystkim bez wychodzenia z domu – wskazała.

Parterami akcji są Allegro, OLX oraz Polski Fundusz Rozwoju, który wspiera akcję merytorycznie. Allegro i OLX przygotowały między innymi specjalne pakiety powitalne dla nowych użytkowników biznesowych, zawierające dostęp do specjalnych webinariów oraz dedykowane wsparcie zespołu sprzedażowego.

– Wiemy doskonale, że poza działaniami osłonowymi, takimi jak tarcza, potrzebujemy restartu gospodarki i potrzebujemy koncepcji dla wielu firm. Wiemy już dzisiaj, że wirus będzie z nami dłużej, niżbyśmy chcieli. Wirusolodzy mówią, że 12 miesięcy będzie mniej więcej trwała praca nad szczepionką. Dlatego dla bardzo wielu firm (…) potrzebny jest pomysł na siebie właśnie w realiach tego, co nazywane jest społecznym dystansem – powiedział z kolei wiceminister rozwoju Krzysztof Mazur podczas poniedziałkowej wideokonferencji poświęconej projektowi.

Agencja Rozwoju Przemysłu stworzyła specjalną stronę internetową poświęconą akcji, na której można zapoznać się między innymi z korzyściami prowadzenia sklepu online, poradnikiem od czego zacząć i z jakich narzędzi skorzystać. Akcję merytorycznie wspiera również Krakowski Park Technologiczny.

Handel w internecie

Zdaniem wiceministra Mazura, e-commerce, czyli sprzedaż usług i towarów przez internet, jest naturalnym krokiem do tego, aby wiele firm mogło się tam odnaleźć. – Znając geniusz Polaków, polskiej przedsiębiorczości, polskiej elastyczności, mamy nadzieję, że polskie firmy będą chciały wykorzystać ten kryzys jako szansę do tego, żeby przenieść przynajmniej część swojej działalność do internetu – powiedział.

Wiceminister przekazał, że w 2018 prawie 17 procent polskich firm sprzedawało przez internet. – A dzisiaj widzimy – wobec COVID-19, że 38 procent z nas zrobiło zakupy pierwszej potrzeby przez internet. Widać, że jest ogromny potencjał do tego, żeby dużo więcej sprzedawać przez internet. Cieszymy się, że bardzo wielu przedsiębiorców w ostatnich tygodniach idzie tą drogą. Dlatego bardzo mocno wspieramy ten projekt – powiedział wiceminister.

W poniedziałkowej wideokonferencji wzięła udział także minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak. – Małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo ważny sektor gospodarki. Ich właściwe funkcjonowanie zostało teraz mocno zagrożone. W ich regeneracji – mam nadzieję – dużą rolę odegra wykorzystanie nowych technologii, e-usług, e-handlu – powiedziała szefowa MFiPR.

Zdaniem minister ten projekt odpowiada na potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z usług e-commerce. Z drugiej strony daje też szansę mikro i małym firmom na rozwój w tym obszarze. – Przeniesienie biznesu do internetu może być jednym ze sposobów na przetrwanie w czasie gospodarczych zawirowań związanych z pandemią – zaznaczyła Jarosińska-Jedynak.

Minister przypomniała, że istnieje wiele instrumentów finansowych (pożyczkowych i dotacyjnych) zarówno z funduszy UE, jak od BGK, ARP i PFR na innowacyjny rozwój firm. Także w kierunku e-handlu. Chodzi między innymi o pokrywanie kosztów niezbędnych przy kredycie na innowacje technologiczne; bony na innowacje, granty na transfer technologii do 200 tysięcy euro czy też ruszający fundusz pożyczkowy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLOT chce obcinać pensje. “Priorytetem jest zachowanie miejsc pracy”
Następny artykułNadleśnictwo Barycz w piątek rozda sadzonki drzew