A A+ A++


Zobacz wideo

Wykluczenie z grupy, hejt, wyszydzanie w sieci, to zjawiska, które w czasach zdalnej szkole się nasiliły – wynika z badań Uniwersytetu SWPS. – Chodzi też o obgadywanie, niszczenie reputacji czy odsuwanie od różnych grupowych zadań – dodaje dr Małgorzata Wójcik.

Jedynie co piąty taki przypadek uczniowie zgłaszają. – Bo nie wiedzą, jak o tym opowiedzieć. Poza tym, dzieje się to w internecie, więc uczniowie nie wiedzą, czy to szkoła, czy nie. Nie wiedzą, czy mają to zgłosić nauczycielowi, czy też nie – wyjaśnia ekspertka.

Integracja na nowo

Trudności w relacjach w klasie obserwują nauczyciele. Jak mówi dyrektorka podstawówki nr 4 w Świdnicy Beata Laskowska, po powrocie do nauki stacjonarnej uczniów trzeba na nowo zachęcać do pracy w grupie. – Pomysłów jest dużo. Przede wszystkim różne integracyjne zabawy. Taneczne przerwy, zajęcia sportowe, wycieczki – wylicza dyrektorka. 

Eksperci alarmują, że długotrwała przemoc rówieśnicza może mieć fatalne skutki. Zaczyna się od unikania lekcji i braku chęci do nauki, w końcu prowadzi do obniżenia samooceny, depresji i problemów w dorosłym życiu.

O zdalnej edukacji Krzysztof Horwat opowiadał w serialu podcastowym “Rok, którego nie było”. Kliknij i słuchaj!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAbolicja biblioteczna w dniach 4-9 października 2021 r.
Następny artykułPrzed „Dniem Czekisty” FSB zamawia 5000 litrów spirytusu