A A+ A++

9 maja prezydent Jaworzna – Paweł Silbert – wydał pozwolenie na budowę fabryki polskiej marki samochodów elektrycznych Izera na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. To przełomowy moment, bo uzyskanie pozwolenia na budowę fabryki formalnie umożliwia rozpoczęcie prac budowlanych.

To ważny krok, który przybliża nas do realizacji marzeń tysięcy rodaków o polskiej marce samochodów osobowych. Zgodnie z planem fabryka ma powstać w ekspresowym tempie. Do końca 2026 roku zatrudnienie w zakładzie znaleźć może do 2000 osób. Decyzja co do przyszłości projektu Izera należy do audytującego spółkę Ministerstwa Aktywów Państwowych, ale wypowiedzi pełniącego obowiązki prezesa EMP Pawła Ponety sugerują, że nowe władze resortu zaczynają dostrzegać drzemiący w tej inwestycji potencjał gospodarczy.

Rosną szanse na Izerę. Piłka znów po stronie rządu

Paweł Poneta pełni obecnie funkcję tymczasowego prezesa ElectroMobility Poland, w miejsce odwołanego ze stanowiska 9 kwietnia Piotra Zaremby. Sam Poneta 20 marca bieżącego roku powołany został do nowej Rady Nadzorczej EMP i jest aktualnie prezesem spółki Tauron Inwestycje. Wcześniej – od 2014 roku – pracował w Tauronie m.in. jako dyrektor wykonawczy ds. badań i innowacji. 

Wiemy, kto wybuduje fabrykę Izery

Przedstawiciele ElectroMobility Poland podkreślają, że wydanie pozwolenia na budowę zostało poprzedzone uzyskaniem przez spółkę ElectroMobility Poland decyzji Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia. Jednocześnie zakończył się również proces weryfikacji założeń technicznych, biznesowych, prawnych i innych dotyczących dotychczasowej działalności spółki ElectroMobility Poland, a wyniki audytów zostały przekazane organom nadzorczym spółki. 

Jeszcze w marcu podpisano list intencyjny z polskim potentatem budowlanym – firmą MIRBUD S.A. – która odpowiadać ma za budowę fabryki Izery w Jaworznie. Zakład ruszyć ma najpóźniej w połowie 2026 roku – zakładany termin realizacji inwestycji to zaledwie 23 miesiące.

Izera gotowa do produkcji. Czekamy na fabrykę

Przedstawiciele ElectroMobility Poland deklarują, że , że z technicznego punktu widzenia projekt pierwszego modelu Izery – SUV-a segmentu C – jest już w zasadzie “zamknięty” i gotowy do produkcji. Ciężar pracy przesuwa się więc w stronę zapewnienia ciągłości dostaw niezbędnych do produkcji aut … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWałbrzych. 14-letni rowerzysta potrącony na Podzamczu. 1,5 tysiąca złotych mandatu dla kierowcy
Następny artykułCo dalej z Zielonym Ładem? Sondaż dla “Wydarzeń”