A A+ A++

Pierwszy transport dotarł do nabrzeża południowego – przeładunkowego w czwartek około 7 rano. Statek “Amanda” wpłynął przez Morze Bałtyckie i Zatokę Gdańską do Portu Zewnętrznego.

Fot. Bartosz Bańka / Agencja Gazeta

Port Zachodni tworzą dwa falochrony – zachodni, który ma teraz 240 metrów (docelowo będzie miał 340 m) i wschodni o długości około 330 metrów (docelowo o długości 1 kilometra).

Przekop Mierzei Wiślanej. “Niezwykła chwila”

– To dla nas niezwykła chwila – mówi Bartosz Zabłocki, kierownik robót hydrotechnicznych z firmy NDI. – Wybudowaliśmy na Zatoce praktycznie nowy port. Nasze nabrzeże ma infrastrukturę umożliwiającą przyjęcie statków taką jak polery cumownicze, odbojnice, jest też oświetlone. Na akwenie wystawiliśmy też 7 bojek nawigacyjnych ze światłami wskazującymi drogę statkom. „Amanda” wpłynęła pierwsza, ale w przyszłym tygodniu spodziewamy się kolejnego transportu statku z kamieniem.

[embedded content]

– Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami i uzgodnieniami dotyczącymi logistyki dostaw materiałów na budowę wykonawca rozpoczął właśnie przyjmowanie ładunków od strony Zatoki Gdańskiej. Pierwszy statek został już rozładowany, czekamy na następne. Maksymalne wykorzystanie transportu wodnego, zarówno od strony Zatoki Gdańskiej, jak i Zalewu Wiślanego redukuje wpływ budowy na ruch pomiędzy miejscowościami Mierzei Wiślanej – powiedział kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Przekop Mierzei Wiślanej. Koniec marzeń PiS o bursztynowym eldoradoPrzekop Mierzei Wiślanej. Koniec marzeń PiS o bursztynowym eldorado Materiały prasowe NDI/BESIX

Przekop Mierzei Wiślanej. 140 tys. ton kamienia

Konsorcjum NDI/Besix budujące kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną chce drogą morską przetransportować przynajmniej 140 tysięcy ton kamienia hydrotechnicznego, czyli od 60-70 statków.

Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko-belgijskie konsorcjum NDI/Besix.

Przekop Mierzei Wiślanej ma kosztować ok. 1,98 mld zł. Jeszcze w marcu 2019 r. rząd PiS zapewniał, że budowa będzie kosztować ponad dwa razy mniej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo w łódzkiej kulturze na weekend? Podpowiadamy na co zwrócić uwagę (nie tylko online!)
Następny artykułRazer Naga X – Gamingowa myszka z szesnastoma przyciskami dla grających w tytuły MMO teraz w lżejszym wydaniu