Zielone światło i dodatkowe zabezpieczenia
Przed wejściem na koronę obiektu zamontowane zostaną urządzenia regulujące i zarządzające dostępem, które będą sterowane przez uprawnione osoby obsługujące śluzę. Będzie elektryczna blokada, która automatycznie zablokuje wejście na teren śluzy, gdy wrota będą otwarte. Będzie też światło zielone, gdy ze śluzy piesi będą mogli korzystać.
Dojścia do pomostu z obu stron mają się stać wygodniejsze i bezpieczniejsze. Po obu stronach śluzy powstaną ścieżki o szerokości 3,5 metra z nawierzchni przepuszczalnej. Wzdłuż ścieżek zamontowane zostanie oświetlenie. Przy samym wejściu na teren śluzy mają się pojawić dodatkowe zabezpieczenia, zapobiegające ewentualnym wypadkom.
Przejście będzie dostępne zarówno dla pieszych jak i rowerzystów prowadzących rower. Sam korytarz na śluzie będzie miał około 1,4 metra szerokości.
Przetarg przed końcem wakacji, realizacja jesienią
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ma już dokumentację dla zadań inwestycyjnych, które zrealizuje na śluzie miasto. Teraz dokumentacja opracowana przez ZDiUM zostanie zweryfikowana przez spółkę Wody Polskie i Oficera Rzecznego. Po uzgodnieniu z Wodami Polskimi (które właśnie opiniują technicznie te założenia, a Oficer Rzeczny już je zaakceptował), przed końcem wakacji ZDiUM ogłosi przetarg na realizację prac. Ich wykonanie powinno potrwać kilka tygodni.
– Ponieważ śluza to obiekt inżynieryjny, który z założenia nie jest przeznaczony dla ruchu pieszego musieliśmy wprowadzić zabezpieczenia przed wpadnięciem do wody. Musimy założyć, że ze śluzy będą korzystały też dzieci pod opieką dorosłych. Zabezpieczenia muszą spełniać najwyższe standardy. Chcemy, aby to unikatowe rozwiązanie komunikacyjne na mapie Wrocławia, które udało się przywrócić dzięki porozumieniu z Wodami Polskimi, było bezpieczne dla pieszych, rowerzystów, pracowników śluzy, jak i jednostek, które w tym miejscu przepływają Odrą – podkreśla Tomasz Staruchowicz, dyrektor ZDiUM.
Na czas śluzowania jednostek pływających, które trwa około 10 minut, przejście będzie zamknięte dla ruchu pieszego.
Zobacz również
Źródło: Urząd Miejski Wrocławia
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS