A A+ A++

Temat zachowania kierowców na przejeździe kolejowym w Sterkowcu jest już równie nudny jak temat dzików. Nie ma tygodnia by do sieci nie trafiały kolejne zdjęcia i nagrania kierowców uwięzionych po niewłaściwej stronie rogatek i niecierpliwie oczekujących na przyjazd pociągu. Materialy te dokumentują ich brak znajomości podstawowych przepisów ruchu drogowego.

Nie dalej jak w sobotę 26 września 2020 r. około godziny 12.20 na przejeździe kolejowym w Sterkowcu po raz kolejny utknął samochód – tym razem był to pasażerski bus, którym podróżowały co najmniej 4 osoby. Samochód nadjechał od ulicy Sosnowej, i wjechał na tory, w momencie gdy pociąg osobowy z Tarnowa do Krakowa był zaledwie kilkaset metrów od przejazdu. Nowością w tym przypadku jest to, że zdjęcie zostało wykonane od strony remontowanego dworca kolejowego (osoba robiąca zdjęcie oczekiwała na pociąg), a nie jak zazwyczaj od strony Ul. Sosnowej, czy też Galicyjskiej.

Zdjęcie dokumentujące całe zdarzenie opublikowane zostało na Spotted Brzesko.

Wiele osób w komentarzach pyta co jest nie tak z przejazdem kolejowym w Sterkowcu. W opinii fachowców – wszystko jest ok, o wiele gorzej jest ze znajomością przepisów wśród kierowców uwięzionych za szlabanem. Czyżby swoje prawo jazdy znaleźli w przysłowiowej paczce chipsów?

Postanowiliśmy nagrać standardową sekwencję zamykania szlabanów na przejeździe kolejowym. W naszej opinii wszystko przebiegało prawidłowo. Rogatki zamykają się w momencie, gdy pociąg jest najczęściej nie dalej jak około 1 km od przejazdu, a czas do nadjechania pociągu to zaledwie od 1 do 2 minut…



W lipcu 2020 r. PKP opublikowało film zawierający najlepsze nagrania z monitoringu dozorującego przejazd. Jeżeli PKP będzie cyklicznie publikowało takie nagrania z przejazdu w Sterkowcu – to kierujący busem ma z pewnością szansę znaleźć się na takiej składance.



Od momentu modernizacji linii kolejowej w 2015 roku zapory na przejazdach kolejowych w Sterkowcu i Biadolinach Radłowskich zamontowane są rogatki, które są sterowane automatycznie. Skład pociągu znajdujący się w określonej odległości od przejazdu uruchamia opuszczanie zapór. Niestety dochodzi tam do wielu niebezpiecznych sytuacji ze strony kierowców którzy np. objeżdżają półrogatki lub przejeżdżają pod opadającymi szlabanami.

Czerwone światło oznacza bezwzględny zakaz wjazdu. Czerwone światło, które nadawane jest przed przejazdami kolejowo-drogowymi, wyposażonymi w system i urządzenia zabezpieczenia ruchu, ma takie samo znaczenie jak na skrzyżowaniach ulicznych. Dlaczego tak bardzo je lekceważymy?

foto: Spotted Brzesko

IB

I znowu to samo sterkowiec godzina 12 :19

Opublikowany przez Spotted: Brzesko – Bochnia Ogłoszenia Informacje Sobota, 26 września 2020

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLigowe turnieje łupem AP Piłkarskie Nadzieje
Następny artykuł“Klasyka polskiego komiksu – Bogowie z gwiazdozbioru Aquariusa” – recenzja komiksu wydawnictwa Egmont